Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Dwa kolejne zamówienia na szkolne elektrobusy: Pałecznica i Śniadowo

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-06-04 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwa kolejne zamówienia na szkolne elektrobusy: Pałecznica i Śniadowo
fot. Solaris
Dwie kolejne gminy ogłosiły przetargi na dostawy szkolnych autobusów elektrycznych. Pojazdy miałyby trafić do Pałecznicy w powiecie proszowickim (woj. małopolskie) i Śniadowa w powiecie łomżyńskim (woj. mazowieckie).

Gmina Pałecznica ogłosiła przetarg na dostawę autobusu o długości 11,7-12,5 m, który pomieści min. 41 pasażerów stojących i 10 siedzących. Dopuszczalny układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0 (otwierane do wewnątrz). Przewidziano ogrzewanie elektryczne, wodne o mocy co najmniej 20kW, wspomagane dodatkowo agregatem grzewczym oraz klimatyzację. Pojazd będzie wyposażony w tablicę informacyjną diodową, nagłośnienie, monitoring.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 120 kW, ogranicznik prędkości do 80 km/h, funkcja odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączną pojemność akumulatorów określono na min. 260 kWh, a przebieg na jednym ładowaniu – na minimum 160 km. Przewidziano ładowanie przy pomocy zewnętrznej mobilnej ładowarki typu plug-in o mocy max. 40kW.

Termin składania ofert mija 14 czerwca. O wyborze decydują cena (60%), konstrukcja nadwozia (10%), rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego (10%), spełnienie wymogów w zakresie konstrukcji nośnej (10%), czas reakcji serwisu z obowiązkiem naprawy (10%) Na dostawy przeznaczono pięć miesięcy.

Przetarg na dostawę autobusu elektrycznego dostosowanego do przewozu dzieci oraz stacji ładowania prowadzi też gmina Śniadowo. Zamawiający wymaga pojazdu o długości 11,5-12,55 m, który pomieści min 41 pasażerów siedzących i 19 stojących. Dopuszczalny układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0 (otwierane do wewnątrz). Przewidziano ogrzewanie elektryczne, wodne o mocy co najmniej 20kW, wspomagane dodatkowo agregatem grzewczym oraz klimatyzację. Pojazd będzie wyposażony w tablicę informacyjną diodową, nagłośnienie, monitoring.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 120 kW, ogranicznik prędkości do 90 km/h, funkcja odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączną pojemność akumulatorów określono na min. 220 kWh, a przebieg na jednym ładowaniu – na minimum 160 km. Przewidziano ładowanie przy pomocy zewnętrznej mobilnej ładowarki typu plug-in o mocy max. 40kW.

Termin składania ofert mija 2 lipca. O wyborze decydują cena (60%), termin dostawy (20%), okres gwarancji (10)% oraz przebieg pojazdu na jednym ładowaniu (10%). Na realizację zamówienia przeznaczono maks. 12 miesięcy.

NFOŚiGW w nowym naborze zaklasyfikował wnioski o dofinansowanie zakupu autobusów szkolnych, złożone przez Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Kranospol, Daszyna, Tykocin, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Gietrzwałd, Korzenna, Wieniawa, Grudziądz, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski.

Do tej pory autobusy szkolne z wykorzystaniem środków NFOŚiGW kupiły Bobowa, Bielany, Gręboszów i Godzianów. Do tych trzech ostatnich trafiły Solarisy, a w Bobowej zadebiutował Yutong. Chęci wejścia na rynek autobusów szkolnych ma też Rafako.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwszy autobus Yutonga w Polsce. Dotarł do Bobowej

Komunikacja

Pierwszy autobus Yutonga w Polsce. Dotarł do Bobowej

Witold Urbanowicz 03 lutego 2021

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Komunikacja

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Witold Urbanowicz 24 listopada 2020

Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]

Komunikacja

Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 21 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5