Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Drogi priorytet dla warszawskich tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-12-03 16:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Drogi priorytet dla warszawskich tramwajów
fot. MJ
Tramwaje Warszawskie chcą poprawić przejazd tramwajów na kilkunastu skrzyżowaniach w stolicy. Spółka otworzyła w oferty w przetargu na wdrożenie priorytetów na kolejnych kilkunastu skrzyżowaniach. W niemal wszystkich częściach propozycje przekraczają jednak założenia budżetowe zamawiającego.

Tramwaje Warszawskie prowadzą przetarg na zaprojektowanie, dostawę i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie obejmuje osiem części, a budżet wynosi blisko 5 mln zł brutto. Na realizację przeznaczono od 350 do 518 dni.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Pierwsza część obejmuje trzy skrzyżowania w rejonie Węzła Młociny. Budżet zamawiającego na tę część został określony na kwotę 1,049 mln zł brutto. Dynniq Poland zaproponowało 1,617 mln zł brutto, a Sprint – 2,035 mln zł brutto.

Część II to skrzyżowanie Powstańców Śląskich z Wrocławską (północną). Tutaj budżet wynosił 861 tys. zł. Wpłynęła jedna oferta od Dynniq na kwotę 2,009 mln zł. Przedmiotem III części jest skrzyżowanie Młynarskiej i Żytniej. TW wyceniły to zadanie na 709 tys. zł, a Dynniq oczekuje kwoty 797 tys. zł.

Większa konkurencja dotyczy zadania IV, czyli skrzyżowania Starzyńskiego i Namysłowskiej. Dynniq wycenił prace na 1,228 mln zł, Sprint na 1,552 mln zł, a Siemens Mobility na 1,207 mln zł To więcej, niż oczekiwały TW, które budżet określiły na 648 tys. zł. Część V dotyczy skrzyżowania Jagiellońskiej i Ratuszowej. Budżet na to zadanie wynosi 390 tys. zł. Dynniq zaoferował 478 tys. zł, a Siemens – 511 tys. zł. Przedmiotem części VI jest skrzyżowanie al. „Solidarności” i ul. Sierakowskiego, wycenione na 310 tys. zł. Dynniq zmieścił się poniżej tej kwoty z ofertą opiewającą na 293 tys. zł, natomiast Sprint zaproponował 506 tys. zł.

Część VII dotyczy skrzyżowania Rakowieckiej i Boboli. Dynniq zaproponował 722 tys. zł, a Siemens 597 tys. zł przy budżecie wynoszącym 245 tys. zł. Ostatnie zadanie dotyczy zespołu siedmiu skrzyżowań w rejonie pl. Bankowego. Budżet na ten cel został określony na kwotę 788 tys. zł. Dynniq jest gotowy wykonać prace za 966 tys. zł, a Siemens Mobility za 873 tys. zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn: Czy tramwaje stracą priorytet?

Przestrzeń

Olsztyn: Czy tramwaje stracą priorytet?

Przemysław Farsewicz 26 września 2018

Wybory 2018. Jan Śpiewak: Chodniki służą pieszym – kropka

Komunikacja

Wybory 2018. Jan Śpiewak: Chodniki służą pieszym – kropka

Jakub Dybalski 26 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5