Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Drogie priorytety dla tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Drogie priorytety dla tramwajów
fot. WU
Tramwaje Warszawskie otrzymały oferty na wdrożenie priorytetów i doposażenie o algorytmy sterowania adaptacyjnego sygnalizacją świetlną na kolejnych przejściach i skrzyżowaniach. Spółka będzie musiała sporo dopłacić. Obecnie różną formą priorytetów objętych jest 71% osygnalizowanych przejść i skrzyżowań.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Dzisiaj (14 czerwca) minął termin składania ofert. Przewidziano sześć zadań, które Tramwaje Warszawskie wyceniły na 2,487 mln zł brutto, tymczasem, najtańsze oferty opiewają na łączną kwotę 4,767 mln zł brutto.

Pierwsze dotyczy przejść dla pieszych w ul. Prostej – Miedziana i Twarda. Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 21 tygodni. Wystartowały trzy firmy: Swarco Poland (237 tys. zł), Yunex (311 tys. zł), Traffic Poland (569 tys. zł). Budżet na ten cel wynosi 220 tys. zł.

Kolejne zadanie obejmuje światła w ul. Słomińskiego – Bonifraterska (przejście dla pieszych), Dw. Gdański. Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 27 tygodni. Oferty złożyły trzy firmy: Swarco Poland (800 tys. zł), Yunex (1,088 mln zł zł), Traffic Poland (1,032 mln zł). Budżet na ten cel wynosi 501 tys. zł.

Trzecie zadanie to światła w ul. ks. Popiełuszki – pl. Henkla (przejście), Krasińskiego, Sarbiewskiego / Tołwińskiego (przejście). Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 27 tygodni. Oferty złożyły trzy firmy: Swarco Poland (1,148 mln zł), Yunex (1,610 mln zł zł), Traffic Poland (1,446 mln zł). Budżet na ten cel wynosi 626 tys. zł.

Przedmiotem czwartego zadania są światła ul. Wolska i Cm. Wolski. Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 22 tygodni. Wpłynęły dwie oferty: Yunex (751 tys. zł), Traffic Poland (594 tys. zł). Budżet na ten cel wynosi 504 tys. zł.

Kolejna część dotyczy doposażenia o algorytmy sterowania adaptacyjnego sygnalizacją świetlną na wybranych skrzyżowaniach (partia A) – Powstańców Śląskich / Wrocławska / Hery, al. „Solidarności” / Żelazna (opcja), Powstańców Śląskich / ul. Macza (opcja), Powstańców Śląskich / Pełczyńskiego (opcja), Powstańców Śląskich / Czumy (opcja). Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 26 tygodni. Wystartowała jedna firma – Swarco Poland (1,874 mln zł). Budżet został określony na 449 tys. zł.

Ostatnia część to doposażenie o algorytmy sterowania adaptacyjnego sygnalizacją świetlną na wybranych skrzyżowaniach (partia B): Mickiewicza / Zajączka, Obozowa / Deotymy (opcja), Wolska / Sowińskiego (opcja), Wolska / Fort Wola (opcja). Na realizację prac podstawowych przewidziano okres do 18 tygodni. Wystartowały dwie firmy: Yunex (1,301 mln zł) i Traffic Poland (708 tys. zł). Budżet na ten cel wynosi 186 tys. zł.

Jedynym kryterium wyboru jest cena. Teraz Tramwaje Warszawskie będą musiały podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet. Zadaniem wykonawcy jest opracowanie i uzgodnienie projektów, wykonanie robót z doposażeniem skrzyżowań w detektory tramwajowe i ewentualną budową lub modernizacją sygnalizacji oraz wdrożeniem stałej organizacji ruchu. Kolejny etap zakłada uruchomienie nowych programów sygnalizacji. W ramach opcji – do zrealizowania w ciągu 36 miesięcy od odbioru uruchomionych programów sygnalizacji – przewidziano zdalny dostęp do sterownika on-line, kalibracja wraz z nadzorem powdrożeniowym.

Obecnie różną formą priorytetu objętych jest 187 z 261 osygnalizowanych skrzyżowań i przejść (71%). Dzięki temu prędkość komunikacyjna tramwajów w całej Warszawie wzrosła z 17,2 km/h w 2014 r. do 19,5 km/h. Na trasach z priorytetem jest ona znacząco wyższa – np. Dw. Wileński – Żerań Wschodni (25 km/h), ul. Marymoncka – Nowodwory (26,1 km/h), Nowodwory – Metro Młociny (30 km/h) czy ul. Wolska – ul. Połczyńska – ul. Powstańców Śląskich (24,3 km/h).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5