Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
BBSG

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?
wiz. PKP SA
Wszyscy ci, którym zdarza się podróżować pociągiem do i z Warszawy, pewnie zauważyli prowadzone obecnie na Dworcu Centralnym prace budowlane. Źle. Zacznę jeszcze raz. Wszyscy ci, którym zdarza się podróżować pociągiem do i z Warszawy, i którzy odwiedzają hol główny dworca, pewnie zauważyli prowadzone obecnie na Dworcu Centralnym prace budowlane. Ta autopoprawka, jak spróbuję tu zaraz udowodnić, ma istotne znaczenie - pisze w komentarzu dla portalu Rynek Infrastruktury Bartosz Baca, założyciel i partner w BBSG.

Otóż, zarządzający Dworcem Centralnym zdecydował się zbudować w holu głównym antresolę, która służyć ma pasażerom i być miejscem realizacji różnych usług komercyjnych dla tych pasażerów. Ja przyjąłem wiadomość o budowie antresoli z pewnym zdziwieniem. Zdziwienie to wynika z tego, że wykorzystanie antresoli dla wzrostu obrotów handlowych w obiektach takich jak lotniska, czy dworce, jest zadaniem niezwykle trudnym. Ci, którzy dysponują takimi konstrukcjami, raczej traktują je jak problem niż zbawienie.

Nie chcę powiedzieć, że inicjatywa nie ma sensu, bo jak to się mówi, nie ma takiego obiektu, którego nie da się skomercjalizować. Na pewno jednak dla mnie projekt ten obarczony jest pewnym znakiem zapytania. Ten znak zapytania zaszyty jest już w pierwszym akapicie mojego komentarza i mojej autokorekcie. Trudno mi bowiem wyobrazić sobie argument, który skłoni pasażerów do masowego korzystania z antresoli na Dworcu Centralnym.

Antresola, co do zasady, nie stanowi elementu naturalnej ścieżki pasażera. Oczywiście można zmianę takiej ścieżki wymusić, choćby zmianami w infrastrukturze obiektu, czy poprzez odpowiednie oznaczenie, ale z reguły to negatywnie odbija się na całościowym doświadczeniu pasażera. Wszystko jest bowiem ze sobą sprzężone i żeby dało pozytywny efekt wizerunkowy, przychodowy i poprawę doświadczenia pasażera musi być analizowane i zmieniane w sposób całościowy. Tak to robimy na lotniskach, i mam wrażenie, z dobrymi rezultatami. Wyjęcie i zmiana pojedynczego elementu może nie tylko nie przynieść spodziewanych pozytywnych rezultatów, ale i wywołać negatywne.

Cały komentarz przeczytasz w serwisie "Rynek Infrastruktury"
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5