Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

BYD w ciągu 9 lat wyprodukował 50 tys. autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-01-27 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

BYD w ciągu 9 lat wyprodukował 50 tys. autobusów
fot. BYD
18 stycznia z taśmy montażowej w fabryce w Hangzhou zjechał 50-tysięczny całkowicie elektryczny autobus marki BYD. Chiński gigant zaczął montować pojazdy z tym napędem zaledwie dziewięć lat temu.

Autobus K9UB to 12-metrowy pojazd mieszczący 80 pasażerów, który trafi to przewoźnika Tubasa, operującego w hiszpańskim mieście Badajoz. Dostawy zaplanowano na wiosnę.

BYD („Build Your Dreams”) to chiński koncern produkujący baterie i ogniwa, który wytwarza przy okazji szereg sprzętów, w których wspomnianą podstawę produkcji można zastosować. Dziś to jeden z największych producentów autobusów elektrycznych na świecie i obok Yutonga jeden z dwóch głównych producentów w Chinach.

Pomysł na produkcję akurat tego rodzaju pojazdów pojawił się w 2010 r. Rok później Shenzen, czyli miasto będące siedzibą BYD-a miało być gospodarzem Zimowej Uniwersjady. Właśnie w związku z tą imprezą zaproponowano projekt mający na celu elektryfikację części taboru autobusowego w mieście. W pierwszej dostawie było to 200 elektrobusów. Od zeszłego roku Shenzen jest pierwszą metropolią na świecie, w której wszystkie autobusy – ponad 16 tys. – mają napęd elektryczny.

BYD produkuje przede wszystkim na rynek chiński, ale próbuje swoich sił również poza Chinami. Pierwszą zagraniczną dostawą było 35 pojazdów dla amsterdamskiego lotniska Shiphol w 2013 r. Od tej pory BYD dostarczył autobusy do miast na całym świecie. Zamówienia zagraniczne są nieporównywalnie mniejsze niż te z Chin, ale też zdarzają się duże, np. 100 autobusów dla Santiago de Chile. Niedawno chiński producent uruchomił w Komarom na Węgrzech swoją pierwszą montownię w Europie.

Warto zaznaczyć, że mniej więcej w tym samym czasie co BYD, na rynek elektrobusowy wszedł Solaris. Pierwsze Urbino Electric zaprezentowano w 2011 r., czyli dużo wcześniej niż za projektowanie i produkcję pojazdów bateryjnych wzięły się wielkie europejskie koncerny.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
BYD dostarczył pierwszy autobus z Węgier na Węgry

Prawo & Finanse

BYD dostarczył pierwszy autobus z Węgier na Węgry

Jakub Dybalski 23 grudnia 2018

Dania. BYD dostarczy 27 elektrobusów do Kopenhagi

Prawo & Finanse

Dania. BYD dostarczy 27 elektrobusów do Kopenhagi

Jakub Dybalski 05 grudnia 2018

Warszawa. Przetarg na 130 elektrobusów nie dla BYD-a? Odwołanie oddalone

Prawo & Finanse

Warszawa. Przetarg na 130 elektrobusów nie dla BYD-a? Odwołanie oddalone

Jakub Dybalski 21 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5