Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa S7 do Lesznowoli powiększy urban sprawl?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Budowa S7 do Lesznowoli powiększy urban sprawl?
źródło: Urząd Miasta LesznowolaLesznowola
W lutym Zespół Doradców Gospodarczych TOR przygotował analizę pokazującą zalety budowy drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Lesznowoli. Czytelników naszego portalu zastanawia to, czy budowa tego krótkiego odcinka trasy mającej docelowo prowadzić do Grójca nie spowoduje nasilenia się zjawiska urban sprawl, czyli niekontrolowanego rozrastania się miast.

Kanadyjska organizacja „Environmental Defence” przygotowała raport, w którym wylicza koszty zjawiska urban sprawl. Jednym z negatywnych efektów rozlewania się miast jest utrata gruntów rolnych produkujących żywność, niszczenie terenów zielonych, czy też większa ilość hałasu i spalin w terenach podmiejskich.

Urban sprawl niesie ze sobą także negatywne zjawiska społeczne. W raporcie kanadyjskiej organizacji czytamy, że życie na peryferiach odciętych od innych środków komunikacji niż samochód powoduje, że rzadziej ich mieszkańcy mają kontakt z innymi ludźmi poza tymi, którzy zamieszkują najbliższe sąsiedztwo. Co więcej, poruszanie się samochodem sprzyja otyłości i nadciśnieniu.

Jacek Osiński, ekspert ZDG TOR ds. infrastruktury drogowej i kierownik projektu czuwający nad przygotowaniem analizy dotyczącej zasadności budowy S7 na odcinku Warszawa – Lesznowola, wyjaśnia, że zamierzeniem autorów opracowania było przede wszystkim odpowiedzenie na pytanie, czy w związku z brakiem funduszy na budowę całego odcinka S7 do Grójca, jest sens budowy tylko krótkiego odcinka z Warszawy do Lesznowoli.

– Na podstawie uzyskanych wyników prognoz ruchu stwierdzono iż obciążenie nowej trasy S7 na południe od POW będzie na poziomie 60 tys. pojazdów na dobę w roku 2017 i około 72 tys. pojazdów na dobę w roku 2019. Prognozowane natężenie ruchu okazało się bardzo wysokie, silnie uzasadniające realizację już tylko samego analizowanego odcinka S7 i dodatkowo wpływające w sposób istotny na znaczne odciążenie stale „zakorkowanej” ulicy Puławskiej – tłumaczy ekspert.

Jacek Osiński wyjaśnia, że „sprawy związane z możliwością rozwoju okolicznej infrastruktury oraz powstania we wcześniejszym okresie większej ilości inwestycji, nowych miejsc pracy niż gdyby miała być realizowana jakakolwiek inna tego typu inwestycja w innym obszarze naszego kraju, zostały potraktowane w opracowaniu tylko w sposób informacyjny i poglądowy jako aspekt ekonomiczny tego przedsięwzięcia”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gminy a kolej – studium przypadku

Prawo & Finanse

Gminy a kolej – studium przypadku

Paweł Rydzyński 02 kwietnia 2023

Wylotówka z Warszawy z decyzją ZRID. Mogą ruszać prace

Przestrzeń

Polskie miasta bez dzieci. Mapy GUS dowodzą suburbanizacji

Przestrzeń

Zobacz również:

Gminy a kolej – studium przypadku

Prawo & Finanse

Gminy a kolej – studium przypadku

Paweł Rydzyński 02 kwietnia 2023

Wylotówka z Warszawy z decyzją ZRID. Mogą ruszać prace

Przestrzeń

Polskie miasta bez dzieci. Mapy GUS dowodzą suburbanizacji

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5