Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Inicjatywa „Tak dla S7” chce przetargu dla odcinka ekspresówki do Lesznowoli

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Inicjatywa „Tak dla S7” chce przetargu dla odcinka ekspresówki do Lesznowoli
fot. Indigo6811, sxc.hu droga ekspresowa
Tylko droga ekspresowa S7 rozładuje korki na ulicy Puławskiej. – Zakorkowana trasa jest problemem nie tylko jadących z północy na południe przez Warszawę, to jest także problem mieszkańców Piaseczna, Lesznowoli i ościennych miejscowości – zauważa Dariusz Brzostek z inicjatywy „Tak dla S7” i oczekuje, że znajdą się pieniądze na budowę trasy ekspresowej z Warszawy do Lesznowoli.

Dariusz Brzostek przypomniał podczas konferencji prezentującej raport ZDG TOR, przedstawiający argumenty za budową wydzielonego odcinka trasy S7 do Lesznowoli, że już w grudniu 2011 roku wydano decyzję środowiskową dla fragmentu drogi ekspresowej z Warszawy do Grójca. Mniej więcej w tym samym czasie ówczesny minister transportu informował o szukaniu pieniędzy na budowę dróg wylotowych z Warszawy.

Mieszkańcy walczą o drogę

– To był właśnie idealny moment, żeby powstała nasza inicjatywa. Mieszkańcy, którzy mówili pojedynczym głosem nie byli słyszani. My chcieliśmy połączyć siły i powiadomić o tym, że każdego dnia stoimy w korku, nawet dwie godziny, a ten korek zaczyna się nie na ulicy Puławskiej, lecz w tych mniejszych miejscowościach, już w Józefosławiu trzeba przeznaczyć na wyjazd pół godziny przypomniał Dariusz Brzostek.

Inicjatywa „Tak dla S7” uruchomiła w lutym przed dwoma laty swoją stronę internetową, stworzyła także petycję, w której domaga się, by proponowany odcinek S7 przeniesiono z załącznika nr 2 do załącznika nr 1 programu budowy dróg krajowych. Członkowie inicjatywy życzyliby sobie, by inwestycja została sfinansowana z pieniędzy zaoszczędzonych na innych przetargach. – Chcemy też, aby został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie tego odcinka – dodał Brzostek.

Zniszczone nadzieje

Sen mieszkańców Piaseczna zaczął się spełniać w czerwcu 2012 roku, gdy GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie odcinka do Grójca. Inwestycja miała zostać przygotowana tak, by w I kwartale tego roku mógł zostać rozpisany przetarg na budowę. – Niestety ten sen się nie ziścił, bo we wrześniu 2013 roku zostało ogłoszone referendum w Warszawie i kosztem budowy wylotówek ma powstać Południowa Obwodnica Warszawy, nasza droga powstanie w latach późniejszych – powiedział przedstawiciel inicjatywy „Tak dla S7”.

Decyzja premiera o odsunięciu w czasie budowy tras wylotowych z Warszawy stała się impulsem do podjęcia na nowo działań na rzecz powstania drogi ekspresowej S7. Powstał pomysł, by wydzielić fragment o długości 5,9 km prowadzący z Warszawy do Lesznowoli.

Zbawienne 6 km

– Niespełna 6 km całkowicie rozwiązuje tak zwany kocioł piaseczyński – argumentuje Brzostek. Dodaje, że kwotę 350 mln zł potrzebną na budowę S7 do Lesznowoli można uzyskać z oszczędności nawet przy jednym z przetargów, na przykład na budowę południowej lub wschodniej obwodnicy Warszawy.

Przedstawiciel inicjatywy „Tak dla S7” podkreślał, że S7 jest jedną z lepiej przygotowanych inwestycji, a niemal w całym korytarzu tej trasy nie ma zabudowań. Odcinek ten można też zbudować w stosunkowo krótkim czasie. – Te 6 km rozwiązuje problemy dojazdu i wyjazdu z Warszawy – mówił Brzostek.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wylotówka z Warszawy z decyzją ZRID. Mogą ruszać prace

Przestrzeń

Połowa Polaków właściwie nie ma jak dojechać do miasta

Przestrzeń

Prezydent Świętochłowic: Zbyt mało pieniędzy dla metropolii Śląska

Prawo & Finanse

Budowa S7 do Lesznowoli powiększy urban sprawl?

Przestrzeń

Zobacz również:

Wylotówka z Warszawy z decyzją ZRID. Mogą ruszać prace

Przestrzeń

Połowa Polaków właściwie nie ma jak dojechać do miasta

Przestrzeń

Prezydent Świętochłowic: Zbyt mało pieniędzy dla metropolii Śląska

Prawo & Finanse

Budowa S7 do Lesznowoli powiększy urban sprawl?

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5