Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budapeszt połączył niedawno południową i północą część sieci tramwajowej po stronie Budy. To odwrócenie skutków zmian z lat 70, gdy linie tramwajowe skracano w związku z budową metra. – Nasze dziesięcioletnie marzenia stały się rzeczywistością – komentuje Dávid Vitézy, szef budapeszteńskiej komunikacji.

Niedawno zakończyła się drobna, lecz długo oczekiwana inwestycja tramwajowa w Budapeszcie. 16 stycznia zakończono budowę odcinka torów między placem Batthyany a mostem Małgorzaty – tym samym złączone zostały dwie części tramwajowej sieci. Wcześniej podróż z północy na południe wymagała dwóch przesiadek albo kontynuowania przejazdu autobusem. Projekt umożliwia przedłużenie linii 17, 19 i 41, choć na razie – z powodu przedłużającej się przebudowy tunelu w rejonie mostu Łańcuchowego – obowiązuje czasowa organizacja ruchu.

Przedsięwzięcie obejmowało przebudowę krótkiego i niewykorzystywanego łącznika między liniami 17 i 4/6, budowę nowego połączenia między liniami 4/6 na placu Széll Kálmán, a także budowę nowego odcinka torów pomiędzy mostem Małgorzaty a placem Batthyany. Koszt prac, do których dokładała się Unia Europejska, wyniósł 16 mld forintów (ok. 230 mln zł). Jednocześnie kończy się też przebudowa węzła na placu Szell Kalman.

Zmiana układu komunikacyjnego jest odwróceniem polityki tramwajowej, wdrażanej od lat 70. Wówczas, w związku z budową i rozbudową metra, zaczęto zamykać i skracać linie tramwajowe, które często zostały sprowadzone do roli dowozówek do metra. Proces likwidacji tras był kontynuowany aż do lat 90. W ostatnich latach tramwaje przeżywają renesans. Władze zapowiadają dalsze inwestycje, w tym odbudowę kilku wcześniej zlikwidowanych tras (m.in. na ulicach Váci i Bajcsy-Zsilinszky, a także w kierunku wschodnio-północnym na ulicach Kossuth Lajos, Rákóczi, Thököly) i budowę kilku nowych linii (np. przedłużenie dwójki na północ wzdłuż Dunaju).



fot. BKK
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5