MZK Bielsko-Biała rusza z nowym przetargiem na wprowadzenie nowego system wnoszenia opłat za przejazd. Bilety będzie można kupić bezpośrednio w kasowniku poprzez zbliżenie karty płatniczej lub przy pomocy zbliżeniowych płatności mobilnych.
Zamawiający wymaga zaprojektowania oraz dostawy kasowników mobilnych w liczbie 176 sztuk, z czego 160 zostanie zamontowanych w autobusie, a 16 będzie stanowić „magazyn szybkiego reagowania”. System musi umożliwić pasażerowi zakup biletu w kasowniku mobilnym przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej, smartwatcha, telefonu lub innego nośnika – pasażer nie musi zbliżać karty do kasownika przy przesiadce. Urządzenia muszą posiadać czytnik kart zbliżeniowych EMV i mają obsługiwać co najmniej rozwiązania firm Visa i Mastercard. Kasowniki będą posiadały wyświetlacz o rozdzielczości 800x480 pikseli, przekątnej 7 cali, z możliwością wyświetlania co najmniej czterech przycisków ekranowych. Montaż kasowników w autobusach klasy mega zaplanowano przy drugich i trzecich drzwiach, a klasy maxi i mini – przy drugich drzwiach. Kasownik umożliwi też sprawdzenie ważności biletu. Urządzenie musi umożliwić opłacanie dowolnej liczby transakcji. Założono obsługę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
Przedmiotem zamówienia jest też dostawa 25 czytników kontrolerskich, które mają posiadać możliwość odczytu karty NFC, EMV i kodu QR. Wykonawca musi zaprojektować oraz wdrożyć portal pasażera z możliwością zakupu biletów okresowych, począwszy od 7-dniowych. Ponadto konieczne jest zintegrowanie nowego systemu z systemami, poprzez które zamawiający obecnie dystrybuuje bilety online tj. SkyCash, moBILET i mPay.
Termin składania ofert mija 9 marca. O wyborze decydują cena (80%), gwarancja (10%), termin realizacji (10%). Na realizację przeznaczono osiem miesięcy. Zamówienie obejmuje też usługi serwisowe w okresie trzech lat, obejmujące m.in. utrzymanie sprawności technicznej, konserwacja, naprawy, aktualizacje i inne czynności techniczne powdrożeniowe. Wymagana jest 60-miesięczna gwarancja.
Wcześniej – do końca czerwca – MZK pilotażowo testowało takie rozwiązania na linii 1. Zamawiający prowadził te podobny przetarg w zeszłym roku. Postępowanie zostało
unieważnione z powodu konieczności dokonania istotnych zmian w specyfikacji zamówienia po pytaniach ewentualnych wykonawców.