Znajdująca się w stanie upadłości likwidacyjnej firma z Sanoka pochwaliła się w tym tygodniu uzyskaniem homologacji dla trzech modeli autobusów miejskich z silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Dzięki temu upadająca spółka staje się bardziej konkurencyjna na rynku.
Homologacja dla autobusów Sancity 9 LE, Sancity 10 LF i Sancity 12 LF, z których każdy mieści w środku silnik marki Cummins, była dla Autosanu niezbędna, bo w trzech toczących się przetargach firma oferuje właśnie pojazdy spełniające najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin.
Dziesięciometrowa wersja Sancity była zimą testowana w Rzeszowie. Tam też w środę odbyła się konferencja prasowa firmy i przedstawicieli miasta, którzy bardzo chwalili pojazd i zaznaczali, że Rzeszów w najbliższym czasie będzie potrzebował ponad setkę nowych autobusów i Autosan w ogłaszanych przetargach nie będzie bez szans.
Autosan od jesieni 2013 r. znajduje się w stanie upadłości likwidacyjnej. Ale syndykowi udało się zorganizować produkcję i
przywrócić do pracy większość z blisko półtysięcznej załogi. Nie udało się jednak znaleźć dla firmy nowego inwestora. Czwarty przetarg na sprzedaż Autosanu rozstrzygnie się 27 lutego.
Więcej o nowych autobusach i o kłopotach ze sprzedażą spółki przeczytasz w Monitorze.