Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Polska Grupa Zbrojeniowa chce sprzedać udziały w Autosanie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-15 16:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polska Grupa Zbrojeniowa chce sprzedać udziały w Autosanie
fot. Autosan
Spółki wchodzącej w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej opublikowały informację o rokowaniach ws. zbycia udziałów w Autosanie. Inwestor byłby zobowiązany do utrzymania marki oraz kontynuowania produkcji w sanockich zakładach.

W 2016 r. udziały w Autosanie, mającym lepsze czasy już za sobą, przejęła Polska Grupa Zbrojeniowa. Syndyk upadłego producenta zaakceptował ofertę konsorcjum Huty Stalowa Wola i firmy PIT Radwar, wchodzących w skład PGZ. Krok ten był realizacją obietnicy Beaty Szydło, która zapowiedziała uratowanie firmy Autosan. Snuto wizje produkcji na potrzeby wojska i powrotu do autobusowej świetności.

Choć Autosan znów zaczął zdobywać zamówienia, to nie na skalę, która umożliwiałaby stabilny rozwój. W 2018 r. Jarosław Kaczyński na wyborczym wiecu w Sanoku zapowiedział, że Autosan, własność Polskiej Grupy Zbrojeniowej, zostanie przejęty przez Polską Grupę Energetyczną. Dzięki temu Autosan miał skoncentrować się na „supernowoczesnej produkcji autobusów elektrycznych”. Jak dotąd przejście do PGE nie zmaterializowało się.

Pod koniec stycznia Huta Stalowa Wola i PIT-Radwar opublikowali wspólne zaproszenie do rokować ws. zakupu udziałów w spółce Autosan. Przedmiotem rokowań jest zakup 100% udziałów albo pakietu większościowego. „Potencjalny inwestor biorący udział w rokowaniach zobligowany będzie do złożenia oferty, która będzie przewidywać w określonym okresie czasu zachowanie znaku firmowego Autosan oraz prowadzenia/realizowania produkcji w lokalizacji fabryki” – informują spółki.

Jak informuje Rzeczpospolita, spółki z GPZ chcą skoncentrować się na produkcji sprzętu dla wojska, natomiast sanocka firmy „funkcjonuje w odrębnym, komercyjnym segmencie rynku autobusowego”. Natomiast celem zbycia udziałów „jest zwiększenie szans spółki na rozwój potencjału i wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki pozyskaniu inwestora”. Chodzi m.in. o środki na dalszą restrukturyzację producenta.

W styczniu nastąpiła też zmiana prezesa Autosanu. Adam Smoleń, członek zarządu ds. finansowych, zastąpił Eugeniusza Szymanika. To już czwarty prezes odkąd Autosan został przejęty przez PGZ. Smoleń pełnił już funkcję prezesa tego producenta w latach 2009-2012.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa: Jedna oferta na doprowadzenie do sprawności 24 hybryd

Komunikacja

Częstochowa: Jedna oferta na doprowadzenie do sprawności 24 hybryd

Witold Urbanowicz 08 lutego 2021

Pierwsze gazowce w Ostrołęce

Komunikacja

Pierwsze gazowce w Ostrołęce

Witold Urbanowicz 11 grudnia 2020

Trzy midi autobusy Autosana już w Krakowie

Przestrzeń

Trzy midi autobusy Autosana już w Krakowie

Redakcja 26 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5