Alstom dostarczy dla Île-de-France Mobilités 23 pociągi 3-wagonowe do obsługi 16 i 17 linii metra Grand Paris Express. Wartość zamówienia wynosi około 100 mln euro. To realizacja opcji, która stanowi część umowy podpisanej we wrześniu 2018 r. 25 pociągów 6-wagonowych z zamówienia podstawowego zostało już zamówionych i są obecnie budowane w zakładzie Alstomu w Valenciennes Petite-Forêt.
Nowe, efektywne pociągi metra na stalowych kołach będą mogły poruszać się z prędkością nawet 110 km/h w niewymagającym obsługi trybie automatycznym. Pierwsze pociągi metra opuszczą fabrykę w 2022 r., a oddanie ich do użytku zaplanowano na 2024 r. Île-de-France Mobilités będzie udostępniać te pociągi przyszłym operatorom, co pozwoli im wykorzystywać materiały nowej generacji, oparte na najnowszych rozwiązaniach technologicznych i zapewniające wysoki poziom wydajności.
- Jesteśmy niezwykle dumni z zaufania, jakim po raz kolejny obdarzyły nas Île-de-France Mobilités i Société du Grand Paris. W szczególności cieszymy się, że poprzez ten nowy projekt wesprzemy realizację planu rządu, który zakłada podwójną rozbudowę sieci metra paryskiego w ciągu najbliższych 15 lat - wskazał Jean-Baptiste Eyméoud, Prezes Alstomu we Francji
W oparciu o rozwiązania zastosowane w modelach Alstom Metropolis, udoskonalone dzięki klientom, nowe pociągi metra dla linii 15, 16 i 17 zagwarantują wysoki poziom dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa. Każdy pociąg będzie w stanie przewieźć do 500 pasażerów w wariancie 3-wagonowym (54 metry długości) i około 1000 pasażerów w wersji 6-wagonowej (108 metrów długości).
Przy tym projekcie będzie pracowało we Francji łącznie 350 pracowników Alstomu, w tym 150 doświadczonych inżynierów, którzy dołożą starań, by został on pomyślnie wdrożony. Dzięki temu projektowi we Francji powstanie ponad 1150 nowych miejsc pracy w sektorze kolejowym. Dodatkowo Alstom zadba o to, aby znaczna część czasu pracy siły roboczej została zarezerwowana dla osób zmagających się ze szczególnymi trudnościami społecznymi lub zawodowymi.
Projektem i produkcją nowych materiałów zajmie się sześć zakładów Alstomu we Francji. Zakład w Petite-Forêt, w okręgu Valenciennes, będzie odpowiadał za zarządzanie projektem, badania, rozwój, produkcję, montaż i zatwierdzanie pociągów. Komponenty zostaną zaprojektowane i wyprodukowane w pięciu pozostałych zakładach Alstomu we Francji: wózki w Le Creusot, silniki w Ornans, systemy trakcji w Tarbes, elektronika pokładowa i zdalne systemy konserwacji w Villeurbanne, a konstrukcja w Saint Ouen.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.