Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-14 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
mat. HB Reavis
Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje
U zbiegu Chmielnej i alei Jana Pawła II, na dawnej działce PKP SA, firma HB Reavis postawi 310-metrowy wieżowiec, który będzie najwyższym budynkiem w Unii Europejskiej. Budowa kompleksu biurowego już się rozpoczęła i potrwa do 2020 r.

Jak pisaliśmy, firma HB Reavis przedstawiła wizualizację planowanej inwestycji na działce u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła II, którą w 2011 r. inwestor odkupił od PKP SA. Przewidziano realizację kompleksu trzech budynków, z czego oczywiście wyróżniać się będzie wieżowiec Varso, zaprojektowany przez pracownię Foster + Partners i znajdujący się najbliżej al. Jana Pawła II. W sumie przewidziano 140 tys. m kw. powierzchni pod wynajem.

Wieżowiec Varso o szklanej elewacji będzie liczył w sumie 53 piętra. Zaplanowano 16 wind. Na dachu, na wysokości 230 metrów, znajdzie się taras widokowy. To dwukrotnie wyższy poziom niż taras obecnie dostępny w Pałacu Kultury. Ładny widok będzie się też rozprzestrzeniać z restauracji na 46. i 47. piętrze. Całość budynku zwieńczy 80-metrowa iglica. Wysokość budowli wyniesie więc w sumie 330 metrów, co mu zapewni prowadzenie w krajach Unii Europejskiej.

Niższe wieżowce o wysokości 81 i 90 metrów, tworzące pierzeję Chmielnej, zaprojektowała warszawska pracownia Hermanowicz Rewski Architekci. Jak informuje inwestor, budynki „wyrosną” kaskadowo ze wspólnego, kilkupiętrowego podium o kamiennej elewacji w kolorze beżowym. Na ich dachach przewidziano zielone tarasy dla pracowników kompleksu Varso. Warszawiacy będą mogli korzystać z zadaszonych pasaży i dziedzińca. Na ogólnodostępnych parterach budynku przewidziano sklepy, punkty usługowe, restauracje i kawiarnie.


mat. HB Reavis


HB Reavis deklaruje, że w trakcie realizacji kompleksu zostanie przebudowany zachodni odcinek Chmielnej – z nawierzchnią jezdni, chodnikami i zatokami parkingowymi. Wokół budynków Varso zostaną zasadzone drzewa i krzewy, powstaną też nowe trawniki, donice z kwiatami i ławki. Pod wszystkimi budynkami zbudowany zostanie trzypoziomowy parking dla samochodów i motocykli, zaplanowano też 750 naziemnych i podziemnych miejsc dla rowerzystów, a także szatnie i prysznice. Do budynków, jak zapowiada inwestor, będzie można się dostać bezpośrednio z podziemnych pasaży Dworca Centralnego.

– Zachowanie przyjaznej skali zabudowy Varso wzdłuż ulicy Chmielnej, otwartość na otoczenie i sprzyjanie ruchowi pieszemu wokół i wewnątrz budynków to nasze główne założenia. Ogólnodostępne partery sprawią, że Varso wtopi się w sieć śródmiejskich uliczek. Dzięki licznym przeszkleniom, budynki zyskają lekkości, a ich wnętrza będą zachęcały spacerowiczów do wejścia do środka. W słoneczne dni, goście i pracownicy biur w Varso będą mogli skorzystać z kawiarnianych ogródków na zewnątrz czy przestrzeni wypoczynkowej na dachach budynków – mówi Stanisław Rewski, wspólnik w biurze projektowym HRA Architekci.


mat. HB Reavis

Nie wiadomo na razie, co się stanie z sąsiadującą działką bliżej Alej Jerozolimskich, na płycie torów linii średnicowej, zajmowaną obecnie przez mało atrakcyjny parking. Poprzedni zarząd PKP SA poprzez spółkę XCity Investment chciał zrealizować w tym miejscu projekt deweloperski Centralna Park, w ramach którego miał powstać kolejny wieżowiec z wiszącymi ogrodami i zielenią na dachach. W lipcu zeszłego roku nowy zarząd PKP SA zawiesił jednak realizację tego projektu, jak i kilkunastu innych.

Warto przypomnieć, że HB Reavis realizuje w Warszawie już kompleks West Station przy Dworcu Zachodnim. W jednym z dwóch zaplanowanych biurowców swoje siedziby mają PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka. Elementem inwestycji był też niewielki obiekt dworcowy – pierwszy w historii od strony Alej Jerozolimskich, ale zdecydowanie za mały, jak na potrzeby obsługi pasażerskiej. Foster + Partners z kolei przygotowało projekt wielokrotnie nagradzanego biurowca Metropolitan na pl. Piłsudskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kolejowe imprezy na WOŚP 2017

Komunikacja

Kolejowe imprezy na WOŚP 2017

Martyn Janduła 14 stycznia 2017

Mobilność w Częstochowie ma być lepsza

Komunikacja

Mobilność w Częstochowie ma być lepsza

Dominik Wójcik 14 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5