Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Służewiec na czterech nogach. Stowarzyszenie chce placu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-02-22 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Służewiec na czterech nogach. Stowarzyszenie chce placu
fot. MJ
– Transport i komunikacja są ważne, ale dzielnicy potrzebne są też przestrzeń publiczna i zieleń – tłumaczy Karina Koziej, prezes stowarzyszenia Lepszy Służewiec, komentując opublikowane niedawno przez miasto studium obsługi komunikacyjnej warszawskiego zagłębia biurowców. Jednocześnie proponuje konkurs na modelowy plac miejski w tej dzielnicy.

– Transport i komunikacja są bezwzględnie ważne, lecz patrząc na potrzeby Służewca, należy myśleć wielowymiarowo – mówi Koziej. – Używając metafory, to stół, który stoi tylko na dwóch nogach, a do jego stabilności potrzeba czterech, czyli dodatkowo przestrzeni publicznych i zieleni. Przedstawiając analizę, miasto udowodniło, że poważnie traktuje przyszłość tej części stolicy – ocenia.

– Zachęcamy więc, aby trzymając tempo, pójść o krok dalej. Postulujemy stworzenie wspólnie z miastem konkursu na modelowy Plac Miejski na Służewcu. Ten fragment Warszawy zasługuje na swoją agorę, przyjazne miejsce spotkań, odpoczynku, debat, wymiany doświadczeń. Plac miejski byłby doskonałym prezentem z okazji przypadającego w przyszłym roku jubileuszu 80-lecia Służewca – postuluje.

Studium dobre, mogłoby być lepsze

Stowarzyszenie Lepszy Służewiec skomentowało dokument, który na zlecenie miasta przygotowała firma WYG International. Propozycje, które w nim zawarto podobają się aktywistom, ale oczekują pójścia o kilka kroków dalej. „Stowarzyszenie wysoko ocenia zarówno propozycję przebicia Suwak na północ i południe, co udrożni komunikacyjnie obszar i zlikwiduje wąskie gardła w rejonie ul. Postępu, jak i wprowadzenie jednokierunkowych ulic w formule: Konstruktorska – na zachód, Domaniewska – na wschód. W tym przypadku należy stworzyć ciąg pieszy w osi Racjonalizacji – dzięki temu osoby korzystające z transportu publicznego w tym kwartale unikną stania w korkach” – tłumaczy Lepszy Służewiec.

Dobry pomysł to według nich również przedłużenie ul. Woronicza do ul. Żwirki i Wigury i rozciągnięcie na dzielnicę Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. To drugie, jak już wcześniej pisaliśmy, wydaje się wg analityków z WYG International problematyczne, choć jednocześnie przyznają, że miałoby pozytywne efekty dla uporządkowania ruchu na Służewcu.

Według badań z ubiegłego roku, ponad połowa pracujących na Służewcu dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Dlatego postulowany w dokumencie rozwój komunikacji miejskiej bardzo się Lepszemu Służewcowi podoba, podobnie jak propozycja budowy przejścia podziemnego ze stacji PKP Służewiec. Dodatkowo Stowarzyszenie Lepszy Służewiec postuluje budowę parkingów typu „Parkuj i Jedź” na linii kolejowej do Piaseczna. W ramach kompleksowych inwestycji absolutnie niezbędna i pilna jest budowa linii tramwajowej z metra Wilanowska na Służewiec.

Parki linearne?

Tym co się aktywistom w dokumencie nie podoba, to marginalizacja pieszych i rowerzystów. W studium jest co prawda mowa o budowie chodników, ciągów pieszo rowerowych i uspokajaniu ruchu, ale to według nich za mało.

„Można pomyśleć o parkach linearnych, które mogłyby powstać po śladzie dawnych bocznic kolejowych. W zakresie ruchu rowerowego warto uwzględnić takie rozwiązania, jak pasy ruchu na jezdni, kontrapasy rowerowe i kontraruch rowerowy”.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS