Solaris wygrał w obu częściach przetargu, na łącznie osiem autobusów, rozpisanego jeszcze w grudniu zeszłego roku przez Radomsko. Niespodziewanie w części dotyczącej autobusów hybrydowych pokonał Volvo, choć Szwedzi przedstawili tańszą ofertę.
Przedmiotem zamówienia była dostawa fabrycznie nowych, niskoemisyjnych i niskopodłogowych miejskich autobusów na potrzeby transportu publicznego w Radomsku z podziałem na dwie części. W części pierwszej miasto chce zakupić 4 pojazdy hybrydowe zaś w części drugiej – 4 pojazdy z silnikiem diesla spełniających normę emisji spalin Euro 6.
W przypadku czterech hybryd swoje oferty przedstawił Solaris (7 552 200 zł) i Volvo (7 261 920 zł). Obie mieściły się w założeniach finansowych zamawiającego, który chciał na zakupu przeznaczyć 8 mln zł brutto. Solaris okazał się lepszy dzięki kryteriom technicznym. Choć zaoferował nieco wyższe autobusy (Radomsko premiowało jak najniższą wysokość nadwozia), to zaoferował lepsze warunki gwarancji i najprawdopodobniej korzystniejsze zużycie paliwa. „Najprawdopodobniej”, bo w tym elemencie Volvo utajniło swoją ofertę.
W przypadku autobusów z napędem diesla Radomsko miało do wydania 4,4 mln zł brutto i tym razem obie oferty – Solarisa i Autosana – przekroczyły budżet. Solaris zaproponował cztery standardowe autobusy za 4 600 200 zł, co okazało się ofertą niespodziewanie tańszą od oferty rywala z Sanoka (4 865 880 zł), ale rywalizacji nie było, bo Autosan spóźnił się z wadium i jego oferta nie była rozpatrywana.
Dostawy pierwszych dwóch autobusów spalinowych przewidziano w terminie do 12 miesięcy od podpisania umowy, a pozostałych dwóch – do 15 miesięcy. Podobnie wygląda harmonogram dla pojazdów hybrydowych.