Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga zbuduje ok. 27 km tramwaju i 8 km metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Praga zbuduje ok. 27 km tramwaju i 8 km metra
fot. WU
Plany stolicy Czech, związane z nową perspektywą unijną, obejmującą lata 2014-2020, są dosyć ambitne. Dopravní podnik, operator komunikacji, wylicza dziewięć projektów związanych z budową nowych tras tramwajowych, a także pierwszy odcinek czwartej linii metra, której realizacja ma rozpocząć się na przełomie 2017 i 2018 r.

Praga planuje intensywnie rozbudowywać infrastrukturę komunikacji publicznej z wykorzystaniem funduszy unijnych. Na tapecie jest dziewięć projektów budowy nowych linii tramwajowych o łącznej długości ok. 27 km. W sumie przewidziano do realizacji na tych trasach 55 par przystanków.

Najdłuższa trasa, relacji Chodovská – Spořilov – Opatov – Háje, osługiwać będzie dzielnicę Jižní Město i zapewni dojazd do stacji metra linii C. Jej długość to ok. 6,5 km. Zaplanowano 13 par przystanków. Kolejna, 5,5-kilometrowa linia – tym razem na północy – połączy Kobylisy i Bohnice, również zapewniając dojazd do linii metra C. Tutaj również przewidziano 13 par przystanków. Następna pod względem długości jest 4,48-kilometrowa trasa Nádraží Podbaba – Suchdol z siedmioma parami przystanków w północnej części Pragi, która zapewni dojazd do akademii rolniczej. Zaplanowano także parking Park&Ride. 

Dalsze projekty są już mniejsze w skali: Divoká Šárka – Dědinská (ok. 2,3 km i pięć par przystanków), Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec (ok. 1,6 km i trzy pary przystanków), Sídliště Modřany – Libuš (ok. 1,8 km z czterema parami przystanków), zapewniając skomunikowanie z planowaną stacją czwartej linii metra (D), Na Veselí – Pankrác – Budějovická (ok. 1,5 km i trzy pary przystanków), Zlíchov – Dvorce z mostem przez Wełtawę (ok. 0,8 km i jedna para przystanku), Počernická do obsługi osiedla Malešice (ok. 2,1 km i sześć par przystanków).

Planowana jest też budowa pierwszego, 7,9-kilometrowego odcinka czwartej linii metra (D) z ośmioma stacjami na odcinku Pankrác – Depo Písnice. – Projekt znajduje się w fazie przygotowawczej. Budowa ruszy na przełomie 2017 i 2018 r. – informuje Jiří Došlý z biura prasowego Dopravní podnik hl. m. Prahy. Będzie ona obsługiwać osiedla Libuš, Lhotka i Krč na południu. W strefie obsługi znajduje się 175 tys. mieszkańców i 127 tys. miejsc pracy. W tym kształcie linia zapewniać będzie dojazd do stacji Pankrác. Dojazd do centrum będzie możliwy z przesiadką na linię C. W przyszłości linia D zostanie wydłużona w kierunku centrum, do stacji Náměstí Míru i w kolejnym etapie do Náměstí Republiky.

Unijne plany nie obejmują w zasadzie taboru. – Tabor metra został zmodernizowany w ciągu ostatnich 15 lat, nie planujemy realizować nowego projektu. Jeżeli chodzi o tramwaje, jesteśmy w trakcie kontraktu na dostawę 250 nowych tramwajów typu 15T, które dostarcza Škoda Transportation. Mamy już ok. 160 wagonów. Co roku, bez udziału środków unijnych, kupujemy też nowe autobusy, żeby – zgodnie z unijnymi i czeskimi regulacjami – średnia wieku taboru nie przekraczała dziewięciu lat. – wyjaśnia Jiří Došlý. Do obsługi linii D, jak wskazują przedstawiciele organizatora, przewidziano 17 trzywagonowych składów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5