Poznański Rower Miejski wkrótce się rozrośnie. W wakacje pojawią się 24 nowe stacje dokujące. Część rowerów zostanie wyposażona w foteliki dziecięce. Pojawi się również możliwość wypożyczania przy użyciu karty kredytowej i Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej.
Poznański Rower Miejski funkcjonuje od kwietnia 2012 roku. Początkowo składał się z 7 stacji wyposażonych łącznie w 80 rowerów. W 2014 liczba punktów wypożyczeń zwiększyła się do 16, a liczba jednośladów wzrosła do 170. Ostatnia rozbudowa miała miejsce w lipcu 2015 roku. System rozrósł się wówczas do 37 stacji z ponad 440 maszynami. Operatorem sieci od początku była firma Nextbike, która – zgodnie z umową – będzie opiekować się systemem do końca 2019 roku. Obecnie w PRM zarejestrowanych jest 38 tys. użytkowników, którzy od początku działania sieci wypożyczali maszyny ponad 340 tys. razy.
W najbliższe wakacje Poznański Rower Miejski czeka kolejna rozbudowa. Pojawi się także kilka innych udogodnień. Dzięki nim korzystanie z systemu będzie łatwiejsze zarówno dla mieszkańców, jak i osób spoza miejscowości.
Nowe stacje, nowe rowery
Pierwsze rozszerzenie PRM będzie miało miejsce na początku Lipca. W jego ramach pojawi się 7 nowych stacji. Staną na skrzyżowaniach: Brzechwy/Szeherezady, Bułgarska/Grunwaldzka Strzegomskiej/Gałczyńskiego, Szpitalnej/Bukowskiej oraz Marcelińskiej/Grochowskiej. Dodatkowe punkty powstaną przy Uniwersytecie Przyrodniczym przy u. Wojska Polskiego i obok akademika przy ul. Nieszawskiej.
Kolejne 17 stacji operator zainstaluje na początku sierpnia. Dokładne lokalizacje nie są jeszcze znane. ponieważ czekają na ostateczne zatwierdzenie przez Zarząd Transportu Miejskiego.
Zmiany nie ominą również floty. ZTM zapewnia, że 10% jednośladów PRM zostanie wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci. Dzięki temu z systemu będą mogli skorzystać także rodzice chcący przewieźć swoje pociechy.
Wynajem bez konta
Dodatkowym udogodnieniem stanie się możliwość wypożyczenia publicznych jednośladów bez konieczności wcześniejszego rejestrowania się w systemie. Osoby nie posiadające konta będą mogły pobrać rowery przy użyciu karty kredytowej. To w Polsce nowość – systemy w pozostałych miastach wymagają rejestracji, co okazywało się kłopotliwe dla osób przybywających z innych miejscowości.
Poznański magistrat planuje również ułatwić życie mieszkańcom posiadającym Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną. Karta (podobnie, jak w przypadku Karty Miejskiej w Białymstoku) będzie pełniła rolę identyfikatora, przy pomocy którego można wypożyczać jednoślady.
Warto nadmienić, że zapisy z tegorocznej umowy zobowiązują operatora do ciągłego dbania o dostępność rowerów na stacjach. Jeżeli w danym punkcie będzie ich mniej, niż dwa, obsługa systemu uzupełni je w ciągu godziny. Miasto zabezpieczyło się także na ewentualność spóźniającej się zimy. Umowa przewiduje możliwość przedłużenia działania systemu do końca grudnia (wcześniej funkcjonował jedynie do końca listopada).
Drobne zmiany zajdą również w cenniku. Do tej pory publicznymi rowerami można było jeździć za darmo przez 20 minut. Urzędnicy chcą, by dla posiadaczy PEK-i czas bezpłatnej jazdy zwiększył się do 30 minut.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.