ZTM Poznań rozpisał właśnie przetarg na zarządzanie i rozbudowę Poznańskim Rowerem Miejskim przez najbliższe trzy lata. W ramach umowy przewiduje się powiększenie liczby rowerów miejskich w stolicy Wielkopolski o 650 pojazdów. Dziś flotą 440 rowerów zarządza Nextbike.
Poznański przetarg (oferty można składać do 19 stycznia) dotyczy zarzadzania PRM od startu przyszłego sezonu do końca stycznia 2019 r. To dość krótko jak na obsługę systemu rowerowego (zarówno operatorzy jak i miasta zwracają na to uwagę komentując standardowy, czteroletni okres obsługi). Tym co zwraca uwagę w Poznaniu jest jednak przede wszystkim rozmach z jakim do przetargu podeszli urzędnicy. Zgodnie z rozpisanym planem PRM ma się rozrosnąć do wiosny 2018 r. 2,5 krotnie. Byłby więc drugim co do wielkości systemem w Polsce, po warszawskim Veturilo.
Już dziś PRM uchodzi za najnowocześniejszy w Polsce. Latem tego roku do istniejących 16 stacji dołożono 19 kolejnych, z terminalami w nowej technologii. Dzięki temu tylko w tym roku z rowerów korzystano tam 123 tys. razy, a w systemie zarejestrowało się do tej pory 33 tys. osób).
Zgodnie z planem opisanym w dokumentacji przetargowej w przyszłym roku nowy operator systemu powinien wymienić 16 terminali w 16 „starych” stacjach, a także postawić 25 nowych stacji mieszczących 25 rowerów. W kolejnych latach powinno powstać po 20 kolejnych stacji po 200 rowerów. W efekcie w 2018 r. PRM powinien liczyć 102 stacje i 1090 rowerów.
Zamawiający dopuszcza jednak różne opcje w przetargu. Zarówno związane ze zmniejszeniem, jak i zwiększeniem zamówienia. Możliwe jest zwiększenie z planowanej na każdy kolejny rok rozbudowy systemu o 20 proc. Z drugiej strony ZTM dopuszcza prawo zwiększenia w czasie trwania umowy wielkości PRM o 32 stacje i 320 rowerów. Jako opcję pozostawiono również możliwość wyposażenia rowerów w nadajniki GPS.
Pojazdy będą standardowe. Chodzi o rowery, z damską, niską ramą, kołami w rozmiarze 26 lub 28 cali, posiadającymi zabezpieczenia antyprzebiciowe, z co najmniej trzybiegową przekładnią wewnętrzną, 2 hamulcami, oświetleniem, dzwonkiem, błotnikami i koszykiem o pojemności minimalnie 15 litrów. Co istotne co najmniej 10 proc. rowerów musi posiadać fotelik dziecięcy.
Od ewentualnych operatorów wymaga się doświadczenia w postaci dostarczenia, uruchomienia i zarzadzania przez minimum pół roku systemem liczącym minimum 20 stacji i 200 rowerów.
W przetargu cena będzie decydowała w 85 proc. Pozostałe punkty oferenci będą mogli otrzymać za jakość usługi, przy czym 8 proc. punktów będzie przyznawane za odpowiednio szybką relokację rowerów, gdy zabraknie ich na stacji, a 7 proc. punktów za odpowiednio szybkie rozpatrywanie skarg (maksymalnie 21 dni).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.