Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań Główny: Uda się zbudować schody ruchome na dół?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań Główny: Uda się zbudować schody ruchome na dół?
mat. PKP SA
W piątym już przetargu na budowę schodów ruchomych na dół, łączących nowy budynek dworca Poznań Główny z peronami 1, 2 i 3, wpłynęły dwie oferty. Daje to szansę na naprawę jednego z funkcjonalnych mankamentów dworca.

Brak schodów ruchomych jadących na perony doskwiera pasażerom od początku funkcjonowania nowego dworca, który działa od 2012 r. Podróżni mają do dyspozycji jedynie długie schody stałe oraz windy. Inwestor kompleksu dworcowo-handlowego przekonywał, że takich schodów nie da się zbudować ze względów bezpieczeństwa i regulacje związane z ewakuacją pasażerów.

Po audycie wykonanym przez PKP SA okazało się, że istnieje możliwość wybudowania schodów ruchomych jadących także na dół – w miejscu dotychczasowych stałych. Jak dotąd nie udało się jednak wybrać wykonawcy. W kolejnych przetargach albo nikt się nie zgłaszał, albo ceny przekraczały założony kosztorys.

W piątym postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Tańszą złożyło konsorcjum firm AMP i A-Projekt z Warszawy, oferując wykonanie prac za 2 mln 437 tys. zł brutto. Mieści się ona w kosztorysie PKP SA, opiewającym na kwotę 2 mln 476 tys. zł. Drugą ofertę złożyła firma budowlana DOTA z Poznania z kwotą 2 mln 822 tys. zł. – Obecnie trwają procedury wyboru wykonawcy – informuje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.

Jedynym kryterium przetargu jest cena. Wyniki otwarcia ofert dają nadzieję na to, że tym razem uda się wybrać wykonawcę. Jeśli tak się stanie, schody powinny zostać wykonane w ciągu dziewięciu miesięcy od zawarcia umowy.

Nowy dworzec w Poznaniu był już wielokrotnie krytykowany ze względu na niefunkcjonalne rozwiązania. Kolejarze bronili jednak obiektu, przekonując, że zbiera on pozytywne opinie w badaniach satysfakcji pasażerów. Jednocześnie cały czas trwa debata na temat zagospodarowania dawnego i zamkniętego dworca w międzytorzu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5