Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Prywatnych tramwajów raczej nie będzie

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-04-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków: Prywatnych tramwajów raczej nie będzie
Tramwaj linii 46 (fot. archiwalna)Fot. Kasper Fiszer
Do samorządu miasta Ozorkowa nie wpłynęła żadna oferta od prywatnego operatora, który chciałby wyremontować trasę tramwajową do Łodzi i wznowić na niej ruch. Nie są też prowadzone żadne rozmowy na ten temat. Przeczy to informacjom pojawiającym się podczas protestów przeciwko likwidacji linii 46.

Głównym organizatorem protestów przeciwko likwidacji tramwajowej linii 46 z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa pozostaje Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Podczas ostatniego spotkania organizacji z zaniepokojonymi sytuacją transportową po zawieszeniu ruchu mieszkańcami organizacja wskazywała na możliwe, realne zdaniem jej władz warianty wznowienia kursów. Jednym z nich miałoby być zaangażowanie prywatnego podmiotu, który na własny koszt wyremontowałby tory oraz infrastrukturę energetyczną i następnie samodzielnie realizowałby przewozy.

Społecznicy oczekują na reakcję samorządów, ale...

– Pojawiła się propozycja od jednego z polskich operatorów, który specjalizuje się w odbudowie linii, po których w przeszłości kursowały pojazdy szynowe. W jego ofercie jest remont infrastruktury od Helenówka [granica z Łodzią] do pętli w Ozorkowie na koszt własny tego podmiotu i wznowienie przewozów – stwierdził Adam Rembak, przedstawiciel SnrOPKTwRŁ. Stowarzyszenie nie wskazało jednak, z czyjej strony i do kogo wpłynęła taka oferta. – Chcemy być może po raz ostatni pozwolić wykazać się naszym władzom – tłumaczy organizator protestów.

– Informacja taka jest już od kilku dni w urzędach i czekamy teraz na reakcję samorządów – powiedział jedynie Adam Rembak. Trudno wskazać, o jaki podmiot mogłoby chodzić, bo na rynku praktycznie nie ma niezależnych od lokalnych władz operatorów tramwajowych dysponujących także potencjałem finansowym i organizacyjnym niezbędnym do przeprowadzenia remontu. Wiemy jednak z całą pewnością, że nie chodzi tu o aktywną na lokalnych liniach kolejowych grupę SKPL. – Nic nam o tym nie wiadomo – stwierdza bowiem Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo.

... gmina Ozorków nie otrzymała żadnej propozycji w tej sprawie

Co więcej, wpłynięcia jakichkolwiek propozycji w tym temacie nie potwierdzają władze Ozorkowa. – Nie wiem, skąd pan Adam Rembak ze stowarzyszenia czerpie takie informacje, natomiast z pewnością nie uzyskał ich z naszej strony – zapewnia nas Iza Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie. – Do władz miasta Ozorkowa nie zgłosił się żaden prywatny podmiot gotów na własny koszt wyremontować trasę i prowadzić na niej przewozy – jednoznacznie stwierdza nasza rozmówczyni.

– Do burmistrza Jacka Sochy nie dotarły także żadne sygnały ze strony prywatnego podmiotu na temat chęci spotkania w powyższej sprawie – uzupełnia przedstawicielka samorządu. Wszystko wskazuje więc na to, że gminy będą musiały znaleźć inne rozwiązanie finansowania niezbędnej inwestycji. Zgodnie z ostatnimi deklaracjami władz Ozorkowa miasto widzi szanse na powodzenie projektu dzięki dofinansowaniu ze środków centralnych.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ozorków wyremontuje krótki fragment toru 46

Komunikacja

Ozorków wyremontuje krótki fragment toru 46

Kasper Fiszer 12 kwietnia 2018

Zgierz: Kolej wesprze komunikację zastępczą za tramwaj

Komunikacja

Zgierz: Kolej wesprze komunikację zastępczą za tramwaj

Kasper Fiszer 10 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS