Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zabuduje antresole pod handel. A na II linii nadal lokale puste

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro zabuduje antresole pod handel. A na II linii nadal lokale puste
fot. WU
Najstarsze stacje I linii metra przejdą sporą metamorfozę w zakresie handlu. Niewykorzystane powierzchnie, w tym wnęki po telefonach publicznych, zostaną przekształcone w lokale handlowo-usługowe. Natomiast stacje centralnego odcinka II linii metra nadal zapełniają się handlem powoli – podpisano umowy na mniej niż połowę dostępnych lokali.

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wynajem i przebudowę 11 pomieszczeń handlowo-usługowych na południowym odcinku I linii metra – pomiędzy Kabatami a Politechniką. Postępowanie obejmuje południowe głowice stacji. – Te stacje były projektowane w zupełnie innej rzeczywistości gospodarczej i wg zdezaktualizowanych w chwili obecnej założeń. Zaplecza niektórych lokali mają taką samą powierzchnię jak pomieszczenia handlowe – mówi Cyryl Wojewódzki z biura prasowego Metra Warszawskiego.

Sklep zamiast telefonu

Przebudowywane i powiększane lokale miałyby wchłonąć niewykorzystane powierzchnie, w tym wnęki obok istniejących lokali handlowo-usługowych. – Te wnęki, o część których będą powiększane lokale, były przewidziane np. do usług, które zanikają, jak ogólnodostępne aparaty telefoniczne. Do lokali dołączane są również powierzchnie techniczne, których istnienie ze względu na postęp w technologii nie jest już uzasadnione, np. wydzielone pomieszczenia wentylatorni służących do wentylacji lokali na antresoli – wyjaśnia Wojewódzki. Tym samym, dzięki przebudowie, linia witryn sklepowych będzie zrównana ze ścianą antresoli.

Przebudowę lokali Metro zostawia przyszłym najemcom, którzy będą mogli też podnająć przestrzeń. – Modernizacja lub przebudowa lokali handlowych przez przyszłych (lub aktualnych) najemców jest w metrze warszawskim stosowana od kilkunastu lat. Jest to uzasadnione tym, że najemca projektuje i realizuje lokale o parametrach takich, na jakie jest faktyczne zapotrzebowanie na rynku – informuje Cyryl Wojewódzki. Jak podkreśla Metro, prace są prowadzone w oparciu o prawo budowlane, dzięki czemu zachowane są wszelkie wymogi bezpieczeństwa – w tym możliwość realizacji scenariuszy pożarowych, również niezbędna przestrzeń komunikacyjna dla pasażerów.

Handel bez powtórek

Wynajmując powierzchnie, Metro dąży do tego, żeby na danej stacji i antresoli nie powtarzały się dostępne branże. Zgodnie ze specyfikacją w przebudowywanych lokalach na stacjach Kabaty, Służew, Wilanowska, Racławicka, Pole Mokotowskie i Politechnika dopuszczone są sklepy ogólnospożywcze typu convenience, prowadzące sprzedaż artykułów spożywczych oraz przemysłowych, artykułów tytoniowych, prasy itp. Na pozostałych stacjach, gdzie na danej antresoli już funkcjonują sklepy ogólnospożywcze, przewidziano saloniki prasowe z rozszerzonym asortymentem. Dopuszcza się też inne branże pod warunkiem, że nie dublują już istniejących na danej antresoli. Nie jest dopuszczona sprzedaż alkoholi, przedmiotów, które mogą wywołać zagrożenie dla obiektu. Wykluczona jest również działalność hazardowa.

Metro czeka na oferty do 25 sierpnia.– Obecne odbywają się oględziny lokali do przebudowy przez zainteresowanych, którzy się zgłosili do oględzin. Jak do tej pory nie wpłynęły jeszcze żadne oferty – mówi Cyryl Wojewódzki.

II linia nadal zapełnia się handlem powoli

Wcześniej, w lipcu, Metro prowadziło przetarg na podobną przebudowę lokalu w północnej głowicy stacji A-11 Politechnika oraz większą przebudowę w południowej głowicy stacji A-10 Pole Mokotowskie. Tutaj lokale handlowe miałyby zająć większą część szerokiego, południowego korytarza przejścia podziemnego – z zachowaniem przejścia o szerokości minimum 2,5 metra. Dzięki przebudowie powstałby ciąg handlowy o powierzchni 206 m kw. Tutaj jednak nie zgłosił się żaden chętny i postępowanie będzie powtarzane.

Handlem nadal powoli zapełnia się siedem stacji centralnego odcinka II linii metra – większość lokali stoi pusta. Jak wyjaśnia Metro, cześć oferentów nie spełniła warunków formalnych, na część lokali nie było chętnych do wynajmu, a w kilku przypadkach oferenci zrezygnowali przed podpisaniem umowy. – Podpisaliśmy po pierwszym przetargu 21 umów najmu na 46 dostępnych lokali. Wszystkie wynajęte lokale są już przekazane najemcom, a w 7 już uruchomiono działalność – mówi Cyryl Wojewódzki. Metro zapowiada nowy przetarg na lokale na II linii we wrześniu.


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5