Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na rozbudowę systemu informacji pasażerskiej na stacjach I linii metra od Wierzbna do Dworca Gdańskiego (z wyłączeniem Politechniki). Ekrany informujące o czasie do przyjazdu pociągów pojawią się na antresolach. Prace mają zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Metro Warszawskie jest rozbudowa systemu informacji pasażerskiej na stacjach od Wierzbna do Dworca Gdańskiego. W sumie pojawić się ma 28 dodatkowych ekranów, które mają się pojawić na każdej antresoli, w rejonie bramek biletowych (po dwa na antresolę – jeden dla każdego kierunku ruchu). Dzięki nim pasażerowie jeszcze przed wejściem na peron i skasowaniem biletu będą mieli informację o czasie oczekiwania, co jest istotne w przypadku osób podróżujących np. z biletami 20-minutowymi. Ekrany mają być zintegrowane z istniejącym systemem informacji pasażerskiej.
Termin składania ofert mija 9 listopada. Jedynym kryterium jest cena. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 30 grudnia br. Prace nie mogą wiązać się z ograniczaniem funkcjonowania systemu informacji pasażerskiej w godzinach funkcjonowania metra.
Z przetargu wyłączona jest stacja Politechnika. Tam już w 2012 r. zamontowano dodatkowe ekrany na antresolach. Ekrany znajdują się też na antresolach nowszych stacji I linii na północ od Placu Wilsona włącznie oraz na stacjach II linii. Ekrany wyświetlają informację o stacji docelowej i czasie pozostającym do przyjazdu dwóch najbliższych pociągów. Pokazują również typ składu, co jest istotne dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się – progi w różnych rodzajach pociągów znajdują się w innych miejscach. Ekrany mogą też wyświetlać komunikaty specjalne oraz związane z awariami czy ze zmianą organizacji ruchu.
Przez pierwsze kilkanaście lat funkcjonowania metra na stacjach znajdowały się jedynie stopery odmierzające czas od odjazdu poprzedniego składu. Pasażerowie mogli skonfrontować tę informację z częstotliwościowym rozkładem jazdy, by mniej więcej ustalić ile będą oczekiwać na pociąg (zakładając, że nie było żadnych opóźnień bądź awarii). Pierwsze ekrany dynamicznej informacji pasażerskiej pojawiły się pod koniec 2006 r. na stacjach Plac Wilsona i Marymont w związku z uruchomieniem pociągu łączącego te dwie stacje. Od początku w ekrany SIP wyposażone były stacje odcinka bielańskiego, otwarte w 2008 r. Następnie w 2009 r. zainstalowano je na wszystkich pozostałych peronach I linii – na Kabat do Placu Wilsona włącznie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.