Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Przebudowa bramek biletowych nadal droga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Przebudowa bramek biletowych nadal droga
fot. WU
ZTM Warszawa otworzył oferty w przetargu na budowę bramek automatycznych oraz ewakuacyjnych na pięciu północnych stacjach I linii metra. Znowu wystartował jedynie Syntax, składając ofertę powyżej kosztorysu.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez ZTM Warszawa jest przebudowa strefy bramek biletowych na stacjach Marymont, Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny – na wzór południowej głowicy stacji Politechnika, gdzie kilka lat temu postawiono bramkę automatyczną oraz przebudowano przeszklenia oraz wyjścia awaryjne. Zmiana ma po pierwsze umożliwić normalne przejście osobom z nietypowymi biletami (w telefonie bądź pojazdowymi), a także służyć osobom wymagającym szerszego przejścia, zwolnionym z korzystania z normalnych bramek biletowych.

W ramach prac na stacjach mają się pojawić nowe, wyższe wygrodzenia z przejściami awaryjnymi otwieranymi z jednej strony, a także bramki automatyczne z kasownikami do pobierania opłat, o szerszym przejściu (900 mm). Urządzenia będą czytały bilety z paskiem magnetycznym, zakodowane na karcie zbliżeniowej oraz w kodzie 2D (QR code). Będą mogły z nich więc korzystać osoby posiadające bilet zakodowany na telefonie bądź bilet pojazdowy. Zrezygnowano z przycisków do otwierania przejścia bez biletów.

To już drugi przetarg na przebudowę. Pierwsze postępowanie nie wyszło, bo jedyny startujący – firma Syntax z Warszawy, która zajmuje się serwisem stołecznych bramek biletowych – złożył ofertę powyżej budżetu zamawiającego. Niedawno minął termin składania ofert w drugim przetargu. Jedyną ofertę złożył ponownie Syntax, proponując kwotę 3,19 mln zł brutto. To również powyżej budżetu zamawiającego, określonego na kwotę 2,89 mln zł brutto.

Jeśli ZTM zdecyduje się zwiększyć środki przeznaczone na przetarg, zamówienie powinno być wykonane w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy. Uszczelnienie systemu bramkowego będzie jedynie częściowe. Nadal istnieje szereg oficjalnych i nieoficjalnych sposobów omijania niepilnowanych przez nikogo bramek, których przebudowa prowadzona przez ZTM, nie rozwiązuje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5