Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-22 12:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
wykop podstropowy na poziomie hali peronowej fot. WU
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Metro na Wolę: Na Młynowie budowa schodzi do hali peronowej
Na stacji Młynów na zachodnim odcinku II linii metra rozpoczęły się prace przy wykopie na poziomie przyszłej hali peronowej. Pod koniec kwietnia ma tutaj dotrzeć pierwsza tarcza TBM, która już na początku roku zostanie opuszczona do wykopu na sąsiedniej stacji Księcia Janusza.

Stacja Młynów znajduje się pod ul. Górczewską po wschodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia i linii kolejowej obwodowej. To drugi przystanek na budowanym aktualnie zachodnim odcinku II linii metra na Wolę. Jej realizacja ruszyła w listopadzie zeszłego roku i zaczęła się od przenoszenia sieci kolidujących z budową. Koordynacja wszystkich prac i uzgodnienia z różnymi, licznymi gestorami zajmują sporo czasu – ostatnie przełączenia trwały do zeszłego miesiąca. Dużym wyzwaniem była przebudowa bardzo głębokiej sieci kanalizacyjnej, znajdującej się nawet 10,5 m pod ziemią. Przebudowa wodociągu zakończy się w całości w przyszłym miesiącu. Efekty budowy na wczorajszym spotkaniu mogli podziwiać uczestnicy wycieczki Koła Miłośników Metra.

W całości wykonane są już ściany szczelinowe i korek jet-groutingowy, którego celem jest odcięcie od dopływu wody – wobec faktu, że nieprzepuszczalne warstwy gruntu są dużo niżej, niż zakładano, zrezygnowano z wykonywania głębokich, długich ścian szczelinowych, które byłyby trudne w realizacji, na rzecz krótszych, 31-metrowych ścian z krótszą, dwumetrową przesłoną z jet-groutingu, czyli mieszaniny cementowej z bentonitem. – Mamy już wykonaną płytę stropową, wykonywana jest płyta pośrednia na poziomie -1 i realizowany jest wykop podstropowy, który w najbliższych dniach umożliwi rozpoczęcie wykonywania płyty dennej – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony wykonawcy, firmy Gulermak.

W płycie stropowej zostały tzw. przerwy kompensacyjne, które będą zalewane w późniejszym okresie. Do końca roku ma zakończyć się głębienie poziomu -1 (de facto w przyszłości powstaną tutaj dwa poziomy płytszy, antresoli i głębszy, pomieszczeń technicznych – na razie to jedna przestrzeń, peron będzie więc na poziomie -3). Do końca stycznia mają być też w całości wykonane wszystkie płyty na poziomie -1. Na początku tygodnia rozpoczęto też głębienie do płyty fundamentowej. Pod koniec kwietnia ma tutaj dotrzeć pierwsza tarcza TBM, która w lutym wyruszy z sąsiedniej stacji Księcia Janusza.

Płyta denna stacji Młynów znajdzie się na poziomie ok. 17 m pod ziemią, choć ta głębokość będzie się zmniejszać, bo ul. Górczewska zniża się w kierunku linii obwodowej. Dlatego też zresztą płyta stropowa ma kaskadowy charakter.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Trwają przygotowania do opuszczenia tarczy

Przestrzeń

Metro na Wolę: Trwają przygotowania do opuszczenia tarczy

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2017

Metro na Wolę: Transport tarcz TBM. Start drążenia w lutym

Komunikacja

Metro na Wolę: Transport tarcz TBM. Start drążenia w lutym

Witold Urbanowicz 11 grudnia 2017

Ostatni odcinek metra: beton, lastryko i panele z blachy

Przestrzeń

Ostatni odcinek metra: beton, lastryko i panele z blachy

Witold Urbanowicz 02 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5