Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Trwają przygotowania do opuszczenia tarczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji C6 Księcia Janusza na odcinku zachodnim II linii metra trwają prace przygotowawcze przed rozpoczęciem drążenia tuneli szlakowych. Głowica tarczy jest już scalona, a jej opuszczenie do szybu startowego zaplanowane jest na początek przyszłego roku. Oba tunele mają być w całości wydrążone do końca 2018 r.

Pierwsze elementy tarczy Krystyny przyjechały na plac budowy stacji C6 Księcia Janusza w nocy 10 grudnia. Teraz zakończono już scalanie głowicy tarczy. Przed świętami zaplanowano jeszcze ostatni transport z elementami zaplecza. Na plac budowy zjeżdżają też multicary, czyli specjalne samochody służące do przemieszczania się w obrębie tunelu.

Po Nowym Roku, 5 stycznia, zaplanowano opuszczenie tarczy Krystyny w szybie startowym do poziomu -2, skąd w przyszłości będzie drążyć tunel północny zachodniego odcinka II linii metra, którym będą jeździć pociągi z centrum na Wolę. Start Krystyny ze stacji C6 Księcia Janusza w kierunku stacji C9 Rondo Daszyńskiego przewidziano w I połowie lutego 2018 r. W marcu natomiast wyruszy tarcza Maria, która wcześniej pracowała na odcinku wschodnim-północnym II linii. Jej zadaniem będzie wydrążenie równoległego, południowego tunelu, którym będą jeździć pociągi z Woli do centrum. – Potwierdzeniem zaawansowania prac jest to, że rozpoczynamy drążenie tuneli w czasie, w którym zakładaliśmy, rozpoczynając realizację całego kontraktu. Trudności, jakie napotkaliśmy w pierwszym etapie, zostały wyeliminowane – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony wykonawcy, firmy Gulermak.

Wykonawca zakłada, że tarcza będzie poruszała się średnio z prędkością 15-20 m na dobę. – Warunki geologiczne są nam znane. To nie jest jednak wyścig. Budujemy w istniejącej tkance miejskiej – ma być przede wszystkim bezpiecznie – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak. Tarcze w dwóch miejscach będą przechodziły pod budynkami – w rejonie skrzyżowań Górczewskiej i Płockiej oraz Płockiej i Kasprzaka. – Zostały przeprowadzone analizy przez projektanta. Nie przewidujemy żadnych utrudnień dla mieszkańców – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony wykonawcy, firmy Gulermak. Nie będzie więc potrzeby wykwaterowania mieszkańców.

Zakończenie drążenia tuneli przewidziano odpowiednio na listopad i grudzień 2018 r. To umożliwi w I połowie 2019 r., w okolicach maja, przywrócenie normalnego ruchu na ulicy Kasprzaka.

Jeżeli chodzi o obiekty kubaturowe, na stacji C6 Księcia Janusza w obrębie szybu startowego kończone są prace w obrębie płyty dennej. – To najdłuższa stacja metra warszawskiego. Na pozostałej części stacji, jak i torów odstawczych w rejonie ulicy Księcia Janusza prace są kontynuowane. Jesteśmy na etapie wykonywania płyty stropowej i wykopu podstropowego na poziomie -1. Jednocześnie w styczniu 2018 r. planujemy zakończyć wykonywanie ścian szczelinowych – mówi Piaseczki.

Kolejna stacja Młynów znajduje się po wschodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia. – Mamy już wykonaną płytę stropową, wykonywana jest płyta pośrednia na poziomie -1 i realizowany jest wykop podstropowy, który w najbliższych dniach umożliwi rozpoczęcie wykonywania płyty dennej – mówi Krzysztof Piasecki. Najpóźniej rozpoczęły się prace na stacji Płocka. – W tym momencie wykonujemy płytę stropową. Budowa tej stacji w części konstrukcyjnej, niezbędnej dla wykonywania robót tunelowych, zostanie zakończona w maju przyszłego roku – dodaje Piasecki. Na obu stacjach zostaną wdrożone te same rozwiązania, co na odcinku wschodnim-północnym. Tarcza będzie przechodziła przez stację na specjalnych szynach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij