Metro: Maria na Dw. Wileńskim. Pierwszy nowy tunel gotowy w całości - Transport Publiczny
 
Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Maria na Dw. Wileńskim. Pierwszy nowy tunel gotowy w całości

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-06 11:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Maria na Dw. Wileńskim. Pierwszy nowy tunel gotowy w całości
fot. Astaldi
Dzisiaj (6 grudnia) tarcza Maria przebiła się na stację metra Dworzec Wileński. Oznacza to, że pierwszy tunel nowego, budowanego obecnie wschodniego-północnego odcinka II linii metra, którym będą poruszać się pociągi na Targówek, został w całości wydrążony.

Jak poinformowało nas Metro Warszawskie, dzisiaj w okolicach godz. 9:00 tarcza TBM Maria, która drąży tunel południowy dla pociągów w kierunku Targówka na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra, przebiła się do stacji C15 Dworzec Wileński, znajdującej się na funkcjonującym centralnym odcinku II linii metra. Oznacza to, że pierwszy tunel na nowym odcinku został w całości wydrążony. – Maria skończyła pracę. Będzie teraz rozbierana, a następnie wyciągana w częściach przez szyb technologiczny na stacji Dworzec Wileński – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy AGP Metro.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym rozpoczęło się na początku maja – wówczas ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, która do wydrążenia miała ok. 2,2 km tuneli (z wyłączeniem odcinków stacyjnych). Na swojej drodze maszyna pokonała dwie budowane stacje – C17 Targówek i C16 Szwedzka. Tarcza była przesuwana przez korpus stacji stację z wykorzystaniem nowej technologii. – Mamy specjalny wózek, na którym umieszczana jest tarcza, następnie ten wózek dzięki siłownikom hydraulicznym jest przesuwany do przodu po ułożonych torach – wyjaśnia Mateusz Witczyński. Od pierwszego tygodnia października Maria pracowała przy najdłuższym odcinku tunelu – od Szwedzkiej do Dworca Wileńskiego. Jak informuje wykonawca, rekordowy wynik dziennego drążenia wyniósł 30 metrów (ułożono 22 pierścienie), a miesięczny 555 metrów (370 pierścieni).

Równolegle wciąż pracuje Anna, której zadaniem jest wydrążenie sąsiedniego tunelu, którym będą jeździć pociągi z Targówka do centrum. Tarcza wystartowała z Trockiej na przełomie maja i czerwca. – Mamy nadzieję, że na początku przyszłego roku dotrze do Dworca Wileńskiego – mówi Witczyński.

Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstaje w rejonie skrzyżowania Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Za nią zaplanowano komorę rozjazdową. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstaje natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Umowę na budowę tego odcinka podpisano z firmą Astaldi 11 marca 2016 r. Wykonawca ma 38 miesięcy na realizację prac, co oznacza, że powinny się one zakończyć w maju 2019 r. Nowy odcinek zostanie uruchomiony po odbiorach i wydaniu pozwolenia na użytkowanie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Targówek: Powstają już perony i konstrukcje wyjść

Przestrzeń

Metro na Targówek: Powstają już perony i konstrukcje wyjść

Witold Urbanowicz 15 listopada 2017

Metro na Pragę: Tarcza pracuje dobrze, już poza budynkami

Przestrzeń

Metro na Pragę: Tarcza pracuje dobrze, już poza budynkami

Witold Urbanowicz 19 października 2017

Metro na Bródno: Spór o grafikę na ścianach zatorowych

Przestrzeń

Metro na Bródno: Spór o grafikę na ścianach zatorowych

Witold Urbanowicz 11 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS