Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek – do Szwedzkiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-25 11:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek – do Szwedzkiej
fot. UM Warszawa
Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek – do Szwedzkiej
Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek – do Szwedzkiej
Metro na Targówek: Maria zaczyna drążyć kolejny odcinek – do Szwedzkiej
Tarcza Maria rozpoczęła dzisiaj (25 lipca) rano drążenie kolejnego odcinka tunelu na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Wykonawca zakłada, że wykonywanie tuneli do stacji C16 Szwedzka potrwa do września, a wszystkie tunele na całym odcinku będą gotowe na przełomie grudnia i stycznia.

Dzisiaj rano, o godz. 9:42, tarcza TBM Maria ruszyła ze stacji C17 Targówek w kierunku stacji C16 Szwedzka. Jej zadaniem jest wydrążenie tunelu południowego – dla pociągów z centrum na Targówek. 

Druga tarcza, Anna, która drąży tunel północny dla pociągów w kierunku centrum, ma wystartować z około trzytygodniowym przesunięciem. Na razie maszyna jest przesuwana przez stację. Wykonawca wykorzystuje tutaj nową technologię. – Mamy specjalny wózek, na którym umieszczana jest tarcza, następnie ten wózek dzięki siłownikom hydraulicznym jest przesuwany do przodu po ułożonych torach – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy AGP Metro. 

Jak informował wykonawca, realizacja odcinka D17 (do stacji C16 Szwedzka) ma potrwać do września. Budowa ostatniego odcinka – D16 do stacji C15 Dworzec Wileński – ma natomiast zakończyć się na przełomie grudnia i stycznia.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym rozpoczęło się na początku maja – o dwa miesiące wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pierwsza ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, a 19 czerwca, po przejściu 420 m, przebiła się na stację Targówek. W sumie do stacji C15 Dworzec Wileński tarcza ma do przejścia 2224,42 m. Anna, która wykonuje tunel dla pociągów z Targówka do centrum, wystartowała z Trockiej na przełomie maja i czerwca, a do stacji Targówek dotarła 5 lipca. Tarcza ma do pokonania dystans blisko 2239 m.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5