Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro: Kolejne stacje z pozwoleniem, w tym problematyczne CNK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Metro: Kolejne stacje z pozwoleniem, w tym problematyczne CNK
fot.WUstacja Centrum Nauki Kopernik
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenia na użytkowanie dla kolejnych trzech stacji centralnego odcinka II linii metra i dwóch wentylatorni. Kontrolę przeszedł przystanek C-13 Centrum Nauki Kopernik, z którym budowniczowie mieli najwięcej problemów. W sumie już siedem obiektów, w tym pięć stacji, dysponuje pozwoleniami na użytkowanie.

Jak dowiedział się portal Transport-publiczny.pl, dzisiaj (20 lutego) trzy stacje otrzymały pozwolenie na użytkowanie – C-11 Świętokrzyska, C-12 Nowy Świat-Uniwersytet i C-13 Centrum Nauki Kopernik. Podobne dokumenty wydano dla dwóch wentylatorni szlakowych, sąsiadujących ze stacją Centrum Nauki Kopernik – V-12 i V-13. – Mamy kolejne pozwolenia na użytkowanie – potwierdza Bartosz Milczarczyk, rzecznik Urzędu Miasta.

To właśnie ze stacją Centrum Nauki Kopernik budowniczowie mieli najwięcej problemów. Jej konstrukcja jest nietypowa – składa się z dwóch korpusów znajdujących się po dwóch stronach drogowego tunelu Wisłostrady i połączonych pod tym tunelem, na poziomie peronu, trzema równoległymi tunelami. W sierpniu 2012 r. podczas drążenia pierwszego z nich doszło do poważnej awarii. Na teren budowy przedostały się nawodnione masy gruntu spod tunelu Wisłostrady, który tym samym został pozbawiony stabilnego podłoża. Wymusiło to wstrzymanie dalszych prac i zamknięcie tunelu. Stacja została zalana wodą dla zrównoważenia ciśnień. Wykonawca musiał wypełnić pustkę pod podziemną drogą, a także ustabilizować i wzmocnić grunt.

Prace przy budowie stacji musiały być wstrzymane na wiele miesięcy. Dopiero pod koniec marca 2014 r. przebito pierwszy z trzech łączników. Budowniczowie zmagali się z czasem – stacja poważnie odstawała stopniem wykończenia od pozostałych przystanków. Ostatecznie jednak udało się: 30 września 2014 r. wykonawca zgłosił gotowość całej inwestycji do odbiorów.

Stacja zmaga się też z problemem przecieków – nie zagrażają one bezpieczeństwu konstrukcji i przyszłych użytkowników. Podobne problemy występują na kilku stacjach I linii metra i są typowe dla budownictwa podziemnego.

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego ma w sumie do wydania 14 pozwoleń na użytkowanie dla wszystkich obiektów centralnego odcinka II linii metra – siedmiu stacji, sześciu wentylatorni szlakowych i tunelu łącznikowego między I a II linią. W tej chwili wydano siedem pozwoleń – dla dwóch wentylatorni i pięciu stacji. Jako pierwsza – na początku lutego – pozwolenie otrzymała stacja C-9 Rondo Daszyńskiego. Następna była stacja C-15 Dworzec Wileński na drugim końcu centralnego odcinka. Ze stacji na kontrole i pozwolenia czekają stacje C-10 Rondo ONZ i C-14 Stadion Narodowy.

Nadzór Budowlany zapowiada, że jest szansa na to, że kontrole mogą skończyć się jeszcze w lutym. Później Metro będzie potrzebowało jeszcze ok. dwóch tygodni na jazdy próbne wg normalnego rozkładu, ale bez pasażerów (rozruch na sucho). Oznacza to, że centralny odcinek mógłby zostać otwarty w połowie marca br.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5