Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro: Pierwsza stacja z pozwoleniem na użytkowanie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-05 15:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Pierwsza stacja z pozwoleniem na użytkowanie
fot. WU
Stacja C-9 Rondo Daszyńskiego – jako pierwszy obiekt na centralnym odcinku II linii metra – uzyskała dzisiaj (5 lutego) pozwolenie na użytkowanie. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego musi wydać w sumie 14 takich decyzji.

Jak dowiedział się portal Transport-publiczny.pl, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał właśnie pozwolenie na użytkowanie dla stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Stało się to po czterech miesiącach testów i odbiorów. To pierwszy obiekt centralnego odcinka II linii metra, który dysponuje takim dokumentem.

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego musi wydać w sumie 14 pozwoleń na użytkowanie dla wszystkich obiektów centralnego odcinka II linii metra – siedmiu stacji, sześciu wentylatorni szlakowych i tunelu łącznikowego między I a II linią. Nadzór Budowlany zapowiada, że kontrole mogą potrwać do końca lutego. – Mamy nadzieję skończyć to do końca miesiąca; nadzieję, to nie znaczy, że pewność – podkreślił niedawno Jaromir Grabowski, szef WINB-u. Następnie, przez około dwa tygodnie, pociągi będą jeździć wg pełnego, normalnego rozkładu, ale bez pasażerów. Oznacza to, że – jeżeli dalsze wydawanie pozwoleń i testy pójdą sprawnie – pasażerowie z metra będą mogli skorzystać w połowie marca br.

Inwestycję realizowała spółka AGP Metro, stworzona przez firmy: włoską Astaldi, turecki Gülermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Kontrakt na projekt i budowę podpisano 28 października 2009 r. We wrześniu 2010 r. zamknięto pierwszą ulicę – pod budowę szybu startowego dla tarcz drążących i stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. W 2011 r. wykonawca wszedł na wszystkie pozostałe place budowy. Tunele rozpoczęto drążyć w maju 2012 r. Prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra miały potrwać do końca października 2013 r., jednak termin ten przesunięto w trakcie inwestycji o jedenaście miesięcy.

Wykonawca zgłosił zakończenie budowy 30 września 2014 r. Od tego czasu trwają odbiory i testy. 2 grudnia 2014 r. na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego doszło do pożaru części akumulatorów zasilania awaryjnego, co – jak przekonywał Ratusz – wymusiło przedłużenie testów i odbiorów. Wcześniej, przed tym zdarzeniem, zapowiadano otwarcie w połowie grudnia 2014 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Przestrzeń

Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Wszystkie grzechy II linii metra

Przestrzeń

Wszystkie grzechy II linii metra

Witold Urbanowicz 13 marca 2016

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Przestrzeń

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Witold Urbanowicz 11 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5