Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdy cała Europa inwestuje w prąd, Madryt inwestuje w CNG

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-05-04 13:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdy cała Europa inwestuje w prąd, Madryt inwestuje w CNG
fot. U-95, lic. CC BY-SA 4.0
W kwietniu EMT, miejska spółka transportowa w Madrycie, ogłosiła gigantyczny przetarg na dostawę w ciągu dwóch najbliższych lat 460 autobusów CNG. W sumie ma to kosztować 138 mln euro. Już dziś w stolicy Hiszpanii większość autobusów miejskich ma napęd gazowy.

EMT Madrid na co dzień korzysta z ok. 2 tys. autobusów miejskich i choćby z tego powodu można stolicę Hiszpanii próbować porównać z Warszawą, gdzie kursuje ok. 1,7 tys. autobusów, z czego ok. 1,4 tys. obsługiwanych przez Miejskie Zakłady Autobusowe, a reszta przez prywatnych przewoźników jeżdżących w ramach umowy z ZTM.

Warszawskie MZA niedawno zadeklarowały, że w najbliższych latach będą kupować wyłącznie autobusy elektryczne i gazowe. Pod koniec kwietnia rozstrzygnięto nawet przetarg na 80 autobusów CNG (dostarczy je MAN). Jednak zdecydowanie bardziej w stolicy Polski nastawiają się na razie na elektrobusy, których ma tu trafić, w ciągu dwóch lat aż 130 i to w wersji przegubowej.

Tymczasem Madryt ogłosił właśnie gigantyczne zamówienie na autobusy standardowej długości z napędem CNG. Dostawy podzielono na dwie części. W przyszłym roku ma tam trafić 276 pojazdów o szacowanej wartości 82,8 mln euro. Rok później Madryt odbierze 184 pojazdy warte 55,2 mln euro. Otwarcie ofert zaplanowano na drugą połowę maja.

To nie pierwsze takie zakupy. W ciągu ostatnich dwóch lat Madryt kupił 400 autobusów z napędem CNG (240 z nich od Mercedesa a 160 kolejnych od Scanii). Już dziś mniej więcej dwie trzecie floty autobusowej EMT to pojazdy z napędem CNG. Reszta to w większości autobusy napędzane biodieslem. W lutym tego roku hiszpańska stolica kupiła też pierwsze całkowicie elektryczne autobusy miejskie. 15 pojazdów dostarczył Irizar.

Madryt jest jednym z tych miast, które bardzo poważnie traktują kwestię czystości powietrza. Miasto rozszerza strefę bez samochodów w centrum. A dwa lata temu, wspólnie z Paryżem, Atenami i Mexico City podpisało zobowiązanie do wprowadzenia do 2025 r. całkowitego zakazu poruszania się po mieście samochodom z silnikami diesla.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MZA Warszawa wybiera gazowe autobusy MAN-a

Komunikacja

MZA Warszawa wybiera gazowe autobusy MAN-a

Witold Urbanowicz 25 kwietnia 2018

Arriva z gazowymi autobusami znów wygrywa w Warszawie

Komunikacja

Arriva z gazowymi autobusami znów wygrywa w Warszawie

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2018

Tychy kupują mikrobusy na CNG

Komunikacja

Tychy kupują mikrobusy na CNG

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS