Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Starachowice kupują 20 autobusów CNG

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-04 11:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Starachowice  kupują 20 autobusów CNG
fot. UAB
Miasto Starachowice ogłosiło przetarg na zakup 20 autobusów CNG o długości 12 m. Pojazdy mają zostać dostarczone w 2022 r.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Szacowana wartość projektu to 22,4 mln zł.

Zamawiający wymaga całkowicie niskopodłogowych autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących przewieźć min. 80 podróżnych. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 z wejściem na wysokości 320-340 mm. Wyposażenie obejmuje m.in. ogrzewanie wodne za pomocą grzejników konwektorowych i grzejników nadmuchowych, klimatyzację, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wymagany jest silnik spalinowy o zapłonie iskrowym, zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG), o mocy min. 180 kW. Zbiorniki na paliwo CNG mają być umiejscowione na dachu. Szyba przednia może być jednoczęściowa albo dzielona. Okna boczne mają być wykonane ze szkła hartowanego, przyciemnionego strukturalnie w przedziale pomiędzy od 40% do 60%. autobusu. Pojazdy mają być wyposażone w moduł hybrydowy i/lub układ rekuperacji energii hamowania.
System rekuperacji musi magazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania autobusu oraz jazdy tzw. „bez napędu”, czyli pedał przyspieszenia w pozycji spoczynkowej. Energia musi być magazynowana w specjalnych kondensatorach lub bateriach i oddawana do instalacji elektrycznej autobusu lub dodatkowo wspomagać trakcję.

Termin składania ofert mija 7 grudnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę co najmniej 10 nowych autobusów CNG. O wyborze zdecydują cena (60%), kryteria techniczne (40%). Pod uwagę brane będą materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i podwozia autobusu, emisja CO2, zużycie energii, rodzaj zawieszenia przedniego, liczba miejsc dostępna z poziomu niskiej podłogi, podatność serwisowa i poszycie boczne, unifikacja silnika, cechy autobusu hybrydowego. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy – jednak nie wcześniej niż 10 stycznia 2022 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polska: Co czwarty sprzedawany autobus napędzany gazem ziemnym

Komunikacja

Polska: Co czwarty sprzedawany autobus napędzany gazem ziemnym

Redakcja 28 października 2020

Czechy. Do DPO trafią dwa piętrowe autobusy na CNG

Komunikacja

Czechy. Do DPO trafią dwa piętrowe autobusy na CNG

Magdalena Romanowska 21 sierpnia 2020

MZA Warszawa podpisały umowę z Solarisem na 70 autobusów CNG

Komunikacja

MZA Warszawa podpisały umowę z Solarisem na 70 autobusów CNG

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5