Studio projektowe BMW Designworks stworzyło prototyp pasażerskiej kapsuły hyperloopowej zaprezentowanej podczas Miesiąca Innowacji – targów które odbyły się w Dubaju. To właśnie tam najpewniej powstanie pierwszy na świecie hyperloop.
Projekt i jego wystawowa wersja powstały we współpracy z firmą Virgin Hyperloop One na zamówienie dubajskiej Roads and Transport Authority (RTA). Władze Dubaju są bardzo zainteresowane, by już na początku przyszłej dekady hyperloop połączył ten emirat z Abu Zabi. Podróż między nimi, w kapsule pędzącej z prędkością przekraczającą 1000 km/h, trwałaby ok. 12 minut.
Firma, która negocjuje właśnie z władzami emiratu warunki realizacji tego przedsięwzięcia, wcześniej zdążyła już przetestować napęd kapsuły na torze testowym, a także zaprezentować ją w pełnej skali (ale na zdjęciach widać ją było tylko z zewnątrz). Pod koniec zeszłego roku w Hyperloop One zainwestował brytyjski miliarder Richard Branson, właściciel koncernu Virgin. Tak powstał Virgin Hyperloop One.
Dla projektantów z BMW najważniejszym wyzwaniem przy projektowaniu kapsuły było zatarcie wrażenia zamknięcia, z którym na pewno będą się mierzyć pasażerowie, podróżujący zamkniętą kapsułą bez okien. Stąd zamontowali w niej szereg lamp o różnych kątach padania światła, które pasażer może samodzielnie regulować i ekrany dotykowe, dzięki którym będzie mógł to robić. Kapsuła jest przestronna, zwłaszcza w kabinie pierwszej klasy.
Virgin Hyperloop One jest dziś najbardziej zaawansowaną firmą jeśli chodzi o budowę hyperloopa. Poza lokalizacją w Zjednoczonych Emiratach Arabskich niedawno poinformowała o rozmowach w Indiach, gdzie
hyperloop miałby połączyć Bombaj i Pune. Druga z firm planujących komercyjne wykorzystanie tej technologii – Hyperloop Transportation Technologies – ostatnio nie chwali się osiągnięciami. Trzecią siłą w hyperloopowym wyścigu są firmy miliardera Elona Muska – technologiczna SpaceX i budowlana Boring Company – które mają zbudować połączenie hyperloopowe w USA. Niedługo mają się rozpocząć
wstępne wiercenia na trasie między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem. Nad własną wersją
hyperloopa pracują też Chińczycy.