Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zwężanie a parkowanie – jaka przyszłość Woli?

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Witkowski

Data publikacji:
2019-02-28 10:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zwężanie a parkowanie – jaka przyszłość Woli?
fot. Piotr Krajewski, lic. CC A 3.0 Unported
Warszawska Wola znalazła się w epicentrum zmian transportowo-infrastrukturalnych, które przez najbliższe lata wpłyną na codzienność pracowników i mieszkańców jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic stolicy. Na plany remontu linii średnicowej i wiaduktu nad ul. Towarową nakładają się zapowiedzi o rozważanych zwężeniach ulic Jana Pawła II, Towarowej i Górczewskiej. Jak to połączyć z parkowaniem na Woli?

Temat polityki parkingowej na Woli powrócił jak bumerang po ostatnich wypowiedziach i działaniach Roberta Soszyńskiego, wiceprezydenta Warszawy oraz Krzysztofa Strzałkowskiego, burmistrza dzielnicy Wola. Wiceprezydent zapowiedział stopniowe rozszerzanie strefy płatnego parkowania – docelowo do 2023 r. mają nią być objęte wszystkie stare dzielnice, w tym Wola. Z kolei burmistrz poszedł o krok dalej i wystąpił do Zarządu Dróg Miejskich o rozszerzenie SPPN i przesunięcie czasu działania parkomatów o dwie godziny. Ma to zapobiec zastawianiu Woli przez kierowców podrzucających samochody przy przesiadaniu się do metra. Jak ważne jest rozsądne zaplanowanie parkowania na Woli, pokazują liczby. Z raportu firmy JLL wynika, że 31 proc. pracowników wolskich biurowców dojeżdża do pracy autem. Prognozuje się, że w 2021 r. na Woli będzie 1 mln mkw. biur, a liczba pracowników zwiększy się do 115 tys. W tym samym czasie przybędzie w garażach podziemnych 7 tys. miejsc, a dla 12 tys. samochodów nie będzie miejsca w garażach.

Zdania zwolenników powstawania nowych miejsc parkingowych są podzielone. W sondzie przeprowadzonej przez Transport Publiczny wiele osób zwracało uwagę na to, że miejsc należących do miasta są śladowe ilości, a oferta w biurowcach jest droga – dzienny koszt postoju to średnio około 40 zł. Inni respondenci obawiali się, że jeśli w biurowcach wokół Ronda Daszyńskiego przybędzie kilka tysięcy nowych miejsc parkingowych, to Woli grożą korki, podobne do tych, z którymi codziennie trzeba zmagać się na Służewcu Biurowym, a więc należy wzmacniać transport publiczny lub nawet ograniczyć wjazd do centrum Warszawy. W komentarzach pojawiały się również propozycje przekazywania pewnej puli miejsc w biurowcach do wykorzystywania w ramach parkowania miejskiego. Część respondentów wskazywała, że ewentualne korki pomógłby rozładować wspólny system parkingowy, integrujący miejsca w biurowcach z tymi w ramach SPPN i sprawnie nawigujący do wolnych miejsc.

Ważą się również losy zwężenia ulic Jana Pawła II, Towarowej i Górczewskiej. W sprawie tej ostatniej Ratusz ma wydać decyzję w najbliższych tygodniach. Wielu mieszkańców i społeczników chce zmniejszenia ruchu na tym odcinku Woli i wyciszenia go w związku z rozbudową metra. Pod koniec ub. roku Zarząd Zieleni przedstawił z kolei koncepcję nowej Jana Pawła II. Na odcinku od ul. Grzybowskiej do Ronda 40-latka, oprócz zmniejszenia liczby pasów miałoby się pojawić więcej zieleni, place miejskie i bezpieczne wejście na Plac Latawiec. Ponadto dwa lata temu poznaliśmy sześć koncepcji zagospodarowania ul. Towarowej – cztery zakładały zwężenie jezdni, jedna – wyznaczenie buspasów, a ostatnia – przekształcenie połowy ulicy w zielony bulwar.



Debata „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”?
Już 5 marca o godz. 18.00 w Muzeum Powstania Warszawskiego przy ul. Grzybowskiej 79 w Warszawie odbędzie się dyskusja „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”? Podczas spotkania zostaną poruszone m.in. tematy: remontu linii średnicowej, wygodnych przesiadek dla Warszawy Głównej i Ronda Daszyńskiego, zwężenia ul. Towarowej czy polityki parkingowej. Informacji z pierwszej ręki udzielą przedstawiciele PKP PLK S.A., warszawskiego Ratusza, dzielnicy Wola, wśród prelegentów będzie także prezes stowarzyszenia Wola Mieszkańców. Debatę z cyklu City Matters organizują: ZDG TOR, Wspólna Wola, patronat medialny objął Transport Publiczny. Spotkanie jest otwarte, jednak obowiązuje limit miejsc i należy się zarejestrować: https://wolatransport.evenea.pl.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Chodnik przy rondzie Daszyńskiego „zjada” smog

Przestrzeń

Warszawa. Chodnik przy rondzie Daszyńskiego „zjada” smog

jd/inf. pras. 22 listopada 2018

Tramwaje Warszawskie uruchamiają zawrotkę na rondzie Daszyńskiego

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie uruchamiają zawrotkę na rondzie Daszyńskiego

Witold Urbanowicz 07 grudnia 2015

„Biznesowe ronda” dzięki II linii metra?

Przestrzeń

„Biznesowe ronda” dzięki II linii metra?

Jakub Dybalski 02 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5