Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM wyremontuje wejścia na Racławickiej, Polu Mokotowskim i Politechnice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
ZTM wyremontuje wejścia na Racławickiej, Polu Mokotowskim i Politechnice
fot. WUwejście na stację Pole Mokotowskie
ZTM w Warszawie kontynuuje działania inwestycyjne związane z wymianą i naprawą okładzin kamiennych na najstarszych stacjach pierwszego odcinka I linii metra. Tym razem remont obejmuje schody na stacjach Racławicka, Pole Mokotowskie i Politechnika.

Po ponad dwudziestu latach eksploatacji warszawskiego metra uwidocznił się problem uszkodzonych i odpadających okładzin kamiennych, które występują na starszych stacjach I linii od Kabat do Politechniki.

Na zewnątrz stacji zastosowano piaskowiec typu Brenna w formie „łupanek”, czyli płyt kamiennych o naturalnym przełomie o szerokości 15 cm i 23 cm. Układają się one w kamienną mozaikę. Zgodnie z oryginalną dokumentacją powinny one być przymocowane za pomocą bolców ze stali nierdzewnej kotwionych do metalowej siatki. Podczas ekspertyzy stwierdzono jednak istotne odstępstwa od projektu. Okazało się, bolców ze stali nierdzewnej, jak i ramek brakuje. W czasie prowadzonych oględzin stwierdzono trwałe uszkodzenia okładzin kamiennych w postaci ubytków, pęknięć, odchyleń od pionu oraz korozji.

Eksperci zalecili demontaż uszkodzonych i grożących odpadnięciem płyt, a następnie renowację dylatacji ścian żelbetowych. Pozostawione okładziny miałby zostać poddane remontowi i czyszczeniu. Natomiast w miejscu zdjętych płyt miałyby się pojawić nowe, odtworzone. Wszystkie okładziny powinny zostać zabezpieczone przed korozją, ponadto przewiduje się uszczelnienie nakryw, jak i przestrzeni między gruntem a ścianą.

ZTM sukcesywnie remontuje kolejne wejścia. Tym razem przedmiotem zamówienia jest wykonanie wzmocnienia lub wymiany okładzin kamiennych na głowicach stacji metra A9 Racławicka, A10 Pole Mokotowskie i A11 Politechnika. Termin składania ofert mija 22 marca, a o wyborze zadecydują cena (60%) oraz oferowana rękojmia (40%). Umowa ma zostać wykonana w ciągu czterech miesięcy od jej zawarcia.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5