Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-03-28 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika
fot. Kasper FiszerZgierz
Choć od otwarcia ofert w ogłoszonym przez Miejskie Usługi Komunikacyjne przetargu minęło już półtora miesiąca, wciąż nie wiadomo, kto otrzyma spore zamówienie. Stawka jest wysoka – ok. 100 mln zł brutto za dziesięcioletnią obsługę.

Ogłoszony na początku roku przetarg na obsługę zgierskiej komunikacji miejskiej to jedno z budzących najwięcej emocji zamówień sektora transportu zbiorowego w regionie łódzkim. Miasto Zgierz jest jedynie współwłaścicielem – i to z mniejszościowym pakietem udziałów – dotychczasowego przewoźnika, spółki Markab. Przewozi ona zgierzan na mocy umowy zawartej w trybie bezprzetargowym przed dwudziestu laty.

Zgodnie z nowymi przepisami Miejskie Usługi Komunikacyjne musiały więc wybrać nowy podmiot obsługujący transport zbiorowy. Postępowanie ma szanse zmienić wart ok. 10 mln zł rocznie zgierski rynek, więc – choć swoje oferty złożyły tylko dwa przedsiębiorstwa – budziło od początku spore zainteresowanie obserwatorów. W związku z wieloma wątpliwościami oferentów konieczne było przesunięcie terminu składania ofert o dwa tygodnie. Teraz opóźnia się wyłonienie zwycięzcy – choć koperty otwarto już 18 lutego, Miejskie Usługi Komunikacyjne – miejski organizator – wciąż nie podjęły ostatecznej decyzji.

Tańszy okaże się zwycięzcą?

Zdecydowanie tańszą niż dotychczasowy przewoźnik ofertę złożyła prywatna firma Kris-Tour abc sp. z o.o. z Lodzi. Jej propozycja była na tyle korzystna, że nie wszyscy potrafili utrzymać nerwy na wodzy, ale jej właściciel jeszcze przez jakiś czas nie będzie mógł być pewny zwycięstwa. – Postępowanie nie zostało jeszcze zakończone. Oferty poddawane są wciąż starannej weryfikacji – mówi Paweł Marczewski, starszy referent ds. obsługi prawnej w MUK. – Zakończenie postępowania jest prawdopodobnie kwestią najbliższych tygodni – dodaje.

Kris-Tour liczy na dotację 4,85 zł do każdego wozokilometra. – ZPK Markab zaproponował natomiast cenę jednostkową na poziomie 6,48 zł za wzkm – informuje Paweł Marczewski. Cena jest głównym kryterium wyboru wykonawcy, więc wydaje się, że jeśli urzędnicy nie znajdą błędów formalnych w ofercie łodzian, prywatne przedsiębiorstwo przetarg wygra. Jeśli tak się stanie, będzie to największe zamówienie w historii przedsiębiorstwa.

Autokary, hipermarkety i... sieć linii miejskich?

Nie oznacza to jednak, że prywatnemu przewoźnikowi brak doświadczenia. Na rynku transportu autobusowego w regionie łódzkim Kris-Tour jest znany od 1997 roku. Dotychczas specjalizował się przede wszystkim w wynajmie autokarów i w obsłudze linii bezpłatnych na zlecenie hipermarketów. Obsługiwał większość łódzkich centrów handlowych – do dziś kursuje na trasach do czterech z nich, w tym do największego w Polsce obiektu tego typu – Manufaktury. Autobusy KT jeździły też w oddziałach firmy w Poznaniu i Warszawie. Od 2010 roku przewoźnik obsługuje też połączenia do częstochowskiego Tesco.

Od trzech lat firma kursuje też na przejętych od PKS Łódź liniach uruchamianych na zlecenie podłódzkiej gminy Andrespol. Co ciekawe, w 2008 roku zdarzyło się, że Kris-Tour obsługiwał trasę funkcjonującą w ramach sieci zgierskiego MUK. Spółka obsłużyła wtedy na zlecenie Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej – dziś w stanie likwidacji – komunikację zastępczą za zawieszoną na kilka dni linię tramwajową 46 z Łodzi do Ozorkowa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika

Komunikacja

Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika

Roman Czubiński 18 sierpnia 2014

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Komunikacja

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Kasper Fiszer 28 kwietnia 2014

Zgierz. Nerwy w zajezdni, czyli historia pewnego przetargu

Prawo & Finanse

Zgierz. Nerwy w zajezdni, czyli historia pewnego przetargu

Jakub Dybalski 20 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5