Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zachodniopomorskie: Przez most nad jeziora do Bornego Sulinowa. Rowerem po dawnych torach

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
23-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UMWZ

Podziel się ze znajomymi:

Prawie 10 kilometrów nowej ścieżki z efektownym przejściem nad rzeką Piława – tak będzie wyglądał dojazd do Bornego Sulinowa popularną Trasą Pojezierzy Zachodnich. Na szlaku poprowadzonym nasypem kolejowym widoki są zachwycające, a nowa funkcja starego mostu uczyni z niego atrakcję turystyczną. Inwestycja jest na ostatnim etapie przygotowań, latem ma zostać ogłoszony przetarg. Finalizowane są również inne projekty na wschodzie województwa, których celem jest m.in. budowa 60-kilometrowego połączenia Złocieniec – Wałcz.

To będzie wyjątkowy odcinek trasy przez krainę jezior, gdzie unikalna przyroda łączy się z fascynującą historią. Ścieżka rowerowa powstanie w miejscu torów kolejowych, którymi w 1992 roku wyjeżdżały transporty rosyjskich wojsk, a na mapach mogła oficjalnie pojawić się nazwa Borne Sulinowo. Kiedyś tajemnicze militarne miasteczko i poligon – w 1945 roku zajęte przez Armię Czerwoną, wcześniej szkoła artylerii Wehrmachtu, miejsce ćwiczeń Afrika Korps. Dziś – piękna cześć Pojezierza Drawskiego, z lasami pełnymi borowików i czystymi akwenami. Trasa rowerowa wyznaczona została na południe od jeziora Pile, bardzo lubianego przez miłośników aktywnego wypoczynku.

– Trasa rowerowa przez pojezierza jest taką zieloną wstęgą, która eksponuje wszystkie atuty Pomorza Zachodniego jako ekologicznego regionu – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. – Zjawiskowa przyroda, jeziora, lasy, czyste powietrze, miejsca rekreacji, infrastruktura przyjazna środowisku. Kolejne odcinki Trasy Pojezierzy Zachodnich na pewno ucieszą mieszkańców i turystów. Chciałbym podkreślić zaangażowanie lokalnych samorządowców w tę inwestycję, która da nowe impulsy rozwojowe dla tej części województwa – podkreśla Olgierd Geblewicz.

Nowobudowana część Trasy Pojezierzy Zachodnich (R20) połączy Borne Sulinowo z Łubowem. Pierwszy odcinek inwestycyjny w tej miejscowości to przebudowa 300 metrów chodnika w ciąg pieszo-rowerowy. Za przejazdem kolejowym powstanie 1100-metrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3 metrów. Będzie częściowo biegł po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów oraz po nieczynnym nasypie kolejowym (dopuszczony będzie ruch pojazdów rolniczych obsługujących okoliczne pola). Dalej - na dystansie 8,1 km – droga również będzie miała nawierzchnię bitumiczną, ale nieco mniejszą szerokość (2,5 m). W ciągu tego odcinka, zaprojektowanego po śladzie torów kolejowych, znajduje się efektowna przeprawa przez Piławę. Most ma 21 m długości i 5,2 m szerokości. Konstrukcja zbudowana z dwóch stalowych, nitowanych dźwigarów wyniesiona jest około 10 m nad rzeką. W ramach inwestycji zostanie wyremontowana i dostosowana do ruchu rowerzystów oraz pieszych.

Wybudowanie 9,5 km ścieżki i modernizacja mostu to nie koniec ulepszeń infrastruktury turystycznej w tej okolicy. Odcinek z Łubowa do kolonii Rakowo, poprowadzony pod drodze powiatowej, zostanie oznakowany. Nowe znaki ułatwiające przejazd przez miasteczko pojawią się również w Bornem Sulinowie. Ponadto przygotowywany jest również przetarg, którego efektem będzie przedłużenie tej trasy w stronę Szczecinka. Ścieżka rowerowa z Bornego Sulinowa do miejscowości Krągi, tak jak połączenie z Łubowem, ma być gotowa w 2022 roku.

W północno i wschodniej części województwa rozbudowa tras rowerowych wyraźnie przyspiesza. Wkrótce ruszy realizacja projektów (oznakowanie szlaków, ale również prace budowlane): Mielno – Klępino k. Białogardu, odcinek pod Karlinem i Czaplinek – Kołomąt. Najbardziej spektakularnym i bardzo oczekiwanym przedsięwzięciem będzie 60-kilometrowa trasa Złocieniec – Wałcz, w tym ok. 30 kilometrów po dawnym szlaku kolejowym.

Rozbudowę sieci szlaków rowerowych realizuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, we współpracy z Urzędem Marszałkowskim WZ i lokalnymi samorządami. Cztery główne długodystansowe trasy rowerowe na Pomorzu Zachodnim będą liczyły ok. 1100 km. Najdłuższa, ponad 400-kilometorwa, Trasa Pojezierzy Zachodnich (nr 20), prowadzi z Siekierek, na polsko-niemieckiej granicy, przez niezwykłą krainę jezior: Myślibórz, Barlinek, Choszczno, Ińsko, Drawsko, Złocieniec, Czaplinek, Szczecinek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Poznań buduje kolejną ważna trasę dla rowerów

Przestrzeń

Poznań buduje kolejną ważna trasę dla rowerów

Poznańskie Inwestycje Miejskie 02 czerwca 2024

Poznań: Przetarg na budowę dróg rowerowych przy AWF

Przestrzeń

Poznań: Przetarg na budowę dróg rowerowych przy AWF

Redakcja/inf. pras. 29 stycznia 2024

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Poznań buduje kolejną ważna trasę dla rowerów

Przestrzeń

Poznań buduje kolejną ważna trasę dla rowerów

Poznańskie Inwestycje Miejskie 02 czerwca 2024

Poznań: Przetarg na budowę dróg rowerowych przy AWF

Przestrzeń

Poznań: Przetarg na budowę dróg rowerowych przy AWF

Redakcja/inf. pras. 29 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij