W tym roku Wrocławski Rower Miejski powiększy się o 9 stacji. Ekspansja systemu to wynik realizacji trzech zwycięskich projektów ubiegłorocznego budżetu partycypacyjnego. Każdy z nich zakładał ustawienie nowych punktów wypożyczeń w innych dzielnicach.
Wrocławski Rower Miejski powstał w czerwcu 2011 r. Początkowo składał się z 17 stacji i 140 jednośladów. Dziś punktów wypożyczeń jest 76, rowerów – 760. Lawinowy wzrost zainteresowania systemem odnotowano w 2015 r. Dwukrotne zwiększenie liczby stacji spowodowało wówczas ponad sześciokrotny wzrost liczby wypożyczeń w porównaniu do roku 2014 (maszyny WRM pobrano wtedy 130 tys. razy, rok później - aż 850 tys. razy) oraz rejestrację 40 tys. nowych użytkowników.
Szósty sezon funkcjonowania WRM przyniósł kolejny rekord – odnotowano ponad milion podróży publicznymi rowerami.
Liczba osób zarejestrowanych w WRM wynosi obecnie ponad 140 tys., z czego 26 tys. dołączyło w ubiegłym sezonie.
Olbrzymia fala zainteresowania systemem przełożyła się na społeczną chęć jego dalszej rozbudowy. W zeszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego przegłosowano 3 projekty, w wyniku których wrocławska sieć publicznych jednośladów zyska 9 nowych punktów wypożyczeń.
Tak chcieli mieszkańcy
Wspomnianym wyżej projektom przypisano numery 66, 243 i 563. Pierwszy z nich zakładał budowę dodatkowych stacji w Sołtysowicach (przy skrzyżowaniu Sołtysowicka/ Redycka, al. Kasprowicza/ Berenta i obok Centrum Handlowego Korona), drugi - na Muchoborze Wielkim (przy skrzyżowaniu ulicy Tyrmanda/Mińskiej, Trawowej/Zagony i przy parkingu WABCO przy ul. Ostrowskiego), trzeci - na Ołtaszynie i Wojszycach. W ostatnim przypadku potencjalne lokalizacje to skrzyżowania Ołtaszyńska/ Zwycięska, Parafialna/Grota Roweckiego, Strachowskiego/Kutrzeby oraz okolice Agrestowej. Ostateczny wybor zostanie dokonany w trakcie opracowywania dokumentacji technicznej.
Kompatybilne z tym co jest
Wrocławski Urząd Miejski ogłosił już dialog techniczny w sprawie uruchomienia oraz eksploatacji planowanych stacji. Jego tematem jest rozbudowa istniejącego systemu WRM (nadzorowanego przez Nextbike Polska) w sposób zapewniający pełną kompatybilność z istniejącą siecią. Dodatkowe punkty wypożyczeń powstające w ramach budżetu obywatelskiego mają być obsługiwane przez jedną stronę internetową, zaś korzystanie z nich ma się odbywać na identycznych zasadach.
Po zakończeniu dialogu urzędnicy rozpiszą przetarg. Nowe punkty wypożyczeń mają zostać oddane do użytku przed końcem tegorocznego sezonu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.