Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław wraca do rozmów o wspólnym bilecie na kolei

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-25 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław wraca do rozmów o wspólnym bilecie na kolei
fot. MJ
Wrocław złożył samorządowi województwa, spółkom Koleje Dolnośląskie i Polregio propozycję nowego modelu współpracy dot. honorowania Urbancard w pociągach przewoźników na terenie Wrocławia. Miasto jest gotowe płacić w oparciu o algorytm, uwzględniający liczbę zatrzymań pociągów.

Propozycja nowej umowy została wysłana przez miasto do UMWD 19 maja. – Wrocław chce zapewnić mieszkańcom komfortowe warunki korzystania zarówno z komunikacji miejskiej, jak i kolejowych połączeń na terenie Wrocławia. Stąd nasza kolejna propozycja długoterminowej umowy z przewoźnikami kolejowymi – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

– Podstawą nowej umowy jest transparentny algorytm, na podstawie którego Wrocław będzie płacił za przejazdy kolejowe. Ten system pozwala także skalować ofertę współpracy z kolejarzami wraz z rozwojem systemu połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu przewoźnicy jeszcze odważniej będą rozwijać połączenia kolejowe na terenie aglomeracji wrocławskiej.

Propozycja miasta obejmuje to, na jakich zasadach osoby korzystające z Urbancard, będą mogły przemieszczać się w granicach Wrocławia. Miasto zaproponowało:
  • Umowę opartą na klarownym algorytmie i uzależnioną od liczby zatrzymań pociągów we Wrocławiu.
  • Honorowanie Urbancard na terenie Wrocławia na obecnych zasadach.
  • Roczną opłatę 18 mln zł brutto, a jej wyliczenie na podstawie liczby zatrzymań pociągów na terenie Wrocławia.
  • 600 tysięcy zatrzymań rocznie na terenie Wrocławia, co oznacza postoje pociągów na wszystkich obecnych i nowych stacjach kolejowych, które zaczną funkcjonować w najbliższym czasie – stacje i przystanki na linii 292 z Jelcza przez Wojnów, a także na linii 285 z Sobótki przez Partynice oraz postoje na przystankach Wrocław Szczepin oraz Iwiny.
  • Trzyletnią umowę współpracy – od 1 lipca 2021 r. do 30 czerwca 2024 r.

18 mln złotych brutto wynagrodzenia w przeliczeniu na:
  • 600 tysięcy zatrzymań w granicach Wrocławia (30 złotych za każdy postój),
  • średnio 6 zł brutto za jeden przejazd (przy 3 milionach podróżnych na terenie Wrocławia – jak w 2020 r.),
  • średnio 4,5 zł brutto za jeden przejazd (przy 4 milionach pasażerów – jak w 2019 r.).

Obowiązująca umowa wygasa 30 czerwca 2021 r. i wynosi 9 mln zł netto za sześć miesięcy. Miasto przekonywał, że nowe propozycje stawek, proponowane wcześniej przez spółki kolejowe, były zbyt duże. Jak przypominał ratusz, w listopadzie 2020 r. pierwsza oferta KD i Polregio zakładała stawkę 26,5 mln zł netto rocznie (bez zwiększenia oferty przejazdowej i bez klarownego algorytmu). Natomiast nowa propozycja z kwietnia 2021 r. – 18 mln zł netto rocznie, ale także bez zwiększenia oferty przejazdowej (co oznacza, że po uruchomieniu połączeń na liniach 292 z Jelcza przez Wojnów, a także 285 Sobótki przez Partynice i dodatkowych przystanków Wrocław Szczepin oraz Iwiny kwota wzrosłaby do 27,2 mln zł netto).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław bez wspólnego biletu

Komunikacja

Wrocław bez wspólnego biletu

Witold Urbanowicz 11 maja 2021

Transport zbiorowy musi być atrakcyjny także poza metropoliami

Komunikacja

Transport zbiorowy musi być atrakcyjny także poza metropoliami

Roman Czubiński 27 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5