Tereny położone po obu stronach ul. Wróblewskiego na Biskupinie, to dość popularny turystycznie rejon stolicy Dolnego Śląska. Przystanki – szczególnie te tramwajowe – odbiegają już od współczesnych standardów. Czy pasażerowie mogą liczyć na poprawę?
Okolice Pergoli, Fontanny Multimedialnej, Hali Stulecia oraz ogrodu zoologicznego to jedne z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc we Wrocławiu. Sporo osób dojeżdża tutaj tramwajami linii 0, 2, 4, 10 i 19, a latem wybiera linię turystyczną. Kursują tutaj także trzy autobusowe linie 145, 146 i 315.
Tramwaje we Wrocławiu. Wygodniejsze wsiadanie na Wróblewskiego? Na ul. Wróblewskiego znajdują się dwa przystanki tramwajowe "Hala Stulecia' oraz "ZOO", z których można skorzystać udając się do wspomnianych atrakcji. – Niestety ich obecny standard nie odpowiada randze miejsca, w którym się znajdują – wskazał w piśmie do prezydenta Jacka Sutryka Jakub Janas, radny z klubu Naprawmy Przyszłość.
I dodał: – Perony przystankowe są na zbyt niskim poziomie, przez co wsiadanie do tramwaju zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Biskupina jest mocno utrudnione dla pasażerów, w szczególności dla osób starszych oraz osób o ograniczonej mobilności.

Fot. Daniel Siwak | Pojedynczy przystanek "ZOO" w kierunku pętli Biskupin
Dodatkowo radny Janas zapytał: czy planowane jest wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych przy przystankach tramwajowych "ZOO" – na wysokości istniejącej kładki oraz czy planowane jest wybudowanie nowych przystanków autobusowych w tej samej lokalizacji, ale na wysokości istniejących peronów tramwajowych? W tym ostatnim warto dodać, że odległość pomiędzy obecnymi przystankami "Hala Stulecia" a "Tramwajowa" wynosi 750 metrów.
Nie wszystkie przystanki doczekają się przebudowy
W odpowiedzi do miejskiego radnego magistrat wskazał, że co prawda prace remontowe zaplanowane są na 2026 rok, ale obejmą tylko część wskazanych przystanków. – Przebudowa przystanków tramwajowych "Hala Stulecia" została wskazana jako jedno z zadań planowanych do projektowania na przyszły rok w ramach działań na rzecz poprawy infrastruktury przystankowej. Temat poprowadzi Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta – zaznaczyła wiceprezydent Renata Granowska.
Wiceprezydent Wrocławia odniosła się też do przystanków "ZOO": – Z uwagi na dodatkowy tor dla pojazdów zabytkowych przy przystanku w kierunku centrum, jego wyniesienie nie spowoduje poprawy warunków wymiany pasażerskiej dla pojazdów linii regularnych. Natomiast przystanek w kierunku pętli Biskupin został wpisany na listę dotyczącą przebudowy infrastruktury przystankowej, ale "zadania z listy będą realizowane systematycznie w ramach dostępnych środków finansowych, po przygotowaniu dokumentacji projektowej".

Fot. Daniel Siwak | Podwójny przystanek "ZOO" w kierunku centrum
W odpowiedzi wiceprezydent Renata Granowska poruszyła kwestię budowy nowej przeprawy dla pieszych w poziomie jezdni. – Nie jest planowane stworzenie nowego przejścia dla pieszych przy przystankach tramwajowych ZOO na wysokości kładki dla pieszych. Piesi korzystają z przejścia nadziemnego lub pobliskiego przejścia w poziomie usytuowanego przy skrzyżowaniu z ulicą Kopernika – wyjaśniła.
Nie padła natomiast odpowiedź czy miasto planuje wybudować nową parę przystanków autobusowych w pobliżu drugiej kładki.