We Wrocławiu do maja mają zakończyć się prace, które zupełnie zmienią sposób poruszania się w okolicy ograniczonej ulicami Łokietka, Drobnera, Probusa i od północy placem Św. Macieja. Ma być więcej miejsca dla tramwajów i pozwoli to na utworzenie połączenia rowerowego Starego Miasta z północnymi dzielnicami.
Na razie tym, co udało się zrobić było wyznaczenie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Drobnera. Reszta prac zostanie przeprowadzona na wiosnę. – Termin zakończenia robót to dopiero maj, dlatego przed rozpoczęciem tego etapu musimy zaczekać na bardziej stabilną pogodę, aby prac nie wstrzymały opady śniegu – tłumaczy, w rozmowie z oficjalnym serwisem miejskim, Ewa Mazur z Urzędu Miasta.
Jednym z głównych zadań jest zmiana tranzytowego charakteru wąskiej ulicy Łokietka. Planowana jest likwidacja możliwości skrętów w kilku miejscach i wytyczenie drogi rowerowej, a także zmiana oznaczeń pionowych i poziomych. Drugim ważnym elementem projektu będzie przebudowa skrzyżowania ulic Jedności Narodowej, Drobnera i Probusa.
źródło: wroclaw.pl Wspomniane skrzyżowanie to jedno z najbardziej niebezpiecznych we Wrocławiu. Z kolei ograniczenie ruchu samochodowego na Łokietka pozwoli na bardziej płynny ruch tramwajów, które we Wrocławiu bardzo często dzielą ulicę z samochodami i innymi uczestnikami ruchu.
– Dodatkowo zmniejszenie ruchu samochodowego pomoże przemieszczać się rowerem z północnych części miasta, skąd nie ma obecnie żadnego ciągłego połączenia z centrum – mówi w rozmowie z wroclaw.pl oficer rowerowy Daniel Chojnacki.