Partnerzy serwisu:
Mobilność

Bruksela żegna samochody. Kolejne zmiany w centrum

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
21-08-2022
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Bruksela/ Politico

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Bruksela żegna samochody. Kolejne zmiany w centrum
fot. stephanie leblanc/unsplash
Bruksela wdraża nowe rozwiązania w zakresie organizacji ruchu drogowego w centrum. W jego ramach uniemożliwiony ma być przejazd tranzytem, a na wielu ulicach wprowadzony zostanie ruch jednostronny. W połączeniu ze wcześniejszymi zmianami w polityce parkingowej i promocją innych środków transportu ma to doprowadzić do ograniczenia ruchu kołowego o 40%.

Najnowsze zmiany w Brukseli weszły w życie 16 sierpnia i są elementem wdrażanego na poziomie regionalnym planu mobilności Good Moove, którego celem jest ograniczenie liczby samochodów (o 24% do roku 2030) w mieście oraz oddanie jak największej przestrzeni pieszym oraz rowerzystom i użytkownikom innych małych pojazdów.

– Pozostawiamy za sobą Brukselę lat 60. i 70., w której wszystko było budowane dla samochodów i ruszamy w zupełnie nowym kierunku, w którym miasto jest dla ludzi – powiedział cytowany przez Politico Bart Dhondt odpowiadający za mobilność w mieście.

Na razie nie jest to jednak całkowity zakaz wjazdu samochodów do centralnej i najstarszej części miasta, tzw. Pentagonu, ale daleko idące ograniczenia i zmiany w organizacji ruchu. Prowadzone przed wdrożeniem badania pokazały, że nawet 30% podróżujących przez tą część miasta samochodami jechała tranzytem i to ten rodzaj ruchu ma zostać w pierwszej kolejności zlikwidowany.

– Tylko 20-25% osób mieszkających lub pracujących w tej części miasta używa samochodów. Większość ruchu generują ludzie przejeżdżający przez ten obszar i to ich wysyłamy poza centrum – wyjaśnia Dhondt. Dodaje przy tym, że ma to stworzyć więcej przestrzeni do życia dla mieszkańców, zabaw dla dzieci oraz zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Część ulic zyska ruch jednokierunkowy lub zostanie zmieniona na nich dotychczasowa organizacja. Na niektórych będą mogły się poruszać tylko pojazdy uprzywilejowana a kilka zostanie zastąpione przez deptaki całkowicie niedostępne dla aut.


Pełną wersję w PDF można zobaczyć tutaj.

Mieszkający w strefie objętej zmianami będą mogli pozyskać karty uprawniające do parkowania na zasadach zbliżonych do lat poprzednich. Tutaj warto zaznaczyć, że kilka miesięcy temu Bruksela zdecydowała się na ograniczenie możliwości parkowania aut w mieście do 4,5 godz. a stawka dochodzi do trzech euro za godzinę postoju.

Na opisywanym obszarze Brukseli obowiązuje już teraz strefa Tempo 30.

Na obszarze Pentagonu mieszka ok. 55 tys. osób, ale jest tutaj aż 75 tys. miejsc parkingowych, z czego 10 tys. na ulicach. Po wprowadzeniu przedstawionych zmian znaczna ich część ma zostać zlikwidowana, a odzyskana przestrzeń wykorzystana do zazielenienia miasta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Mobilność

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Łukasz Malinowski 03 września 2022

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Mobilność

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2022

Warszawa: 40-50 tys. zł miesięcznie od operatorów hulajnóg

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Mobilność

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Łukasz Malinowski 03 września 2022

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Mobilność

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2022

Warszawa: 40-50 tys. zł miesięcznie od operatorów hulajnóg

Mobilność

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5