Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wiceprezydent Warszawy: Minimum 10 proc. niskoemisyjnego taboru [WIDEO]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-11-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

– Chcemy by ten tabor był zróżnicowany, więc poza autobusami elektrycznym, będą też napędzane sprężonym gazem, a także gazowe hybrydy. Walczymy o grant, który pozwoliłby nam sfinansować zakup pięćdziesięciu takich autobusów – mówi w rozmowie z Transportem–Publicznym.pl podczas Kongresu Transportu Publicznego Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny m.in. za inwestycje.

Warszawa stawia na transport szynowy?

– Już dziś mamy zabezpieczone w POIiŚ środki na budowę obu odcinków drugiej linii metra. W grudniu złożymy dokumenty o dofinansowanie, czekamy tylko na uporządkowanie dokumentów po stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Drugą rzeczą jest 250 mln euro dofinansowania unijnego na inwestycje tramwajowe. Wreszcie istotne było przekonanie partnerów z aglomeracji warszawskiej do umieszczenia w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych parkingów Parkuj i Jedź oraz dróg rowerowych. W końcu nie zawsze chodzi o to by „pompować” pieniądze tylko i wyłącznie w transport publiczny, ale by dać pasażerom możliwość łączenia różnych środków transportu.

Na razie kupiliście dziesięć autobusów elektrycznych. Będzie więcej?

– Autobusy elektryczne to wciąż technologia, która się rozwija, warto ją testować. Ale to technologia wciąż niedoskonała. Kupiliśmy dziesięć takich autobusów, by sprawdzić jak system może funkcjonować z takim taborem, choć to testy na skalę niewielką, bo to niewielki fragment tego co jeździ po Warszawie. Największym ograniczeniem jest ciężar, zwłaszcza jeśli chodzi o baterie. Z zainteresowaniem śledzimy wszelkie nowinki technologiczne, które sprawią, że baterie będą bardziej pojemne lub lżejsze. Chcemy kupić w najbliższym czasie 130 autobusów niskoemisyjnych, tak by stanowiły minimum 10 proc. naszego taboru. Przy czym przez „niskoemisyjność” rozumiemy alternatywny napęd, a nie silniki diesela z normą Euro 6. Już teraz dbamy, by każdy tabor kupowany do Warszawy spełniał jak najwyższe wymagania ekologiczne, szczególnie jeśli chodzi o związki siarki, azotu, czy PM 2,5 i PM 5.
Chcemy by ten tabor był zróżnicowany, więc poza autobusami elektrycznym, będą też napędzane sprężonym gazem, a także gazowe hybrydy. Walczymy o grant, który pozwoliłby nam sfinansować zakup pięćdziesięciu takich autobusów.

Nazwał by Pan stolicę miastem przyjaznym transportowi publicznemu…?

– Warszawa przechodzi potężną przemianę. Dziesięć lat temu w sferze marzeń były zakupy pojedynczych sztuk niskopodłogowych tramwajów. Dziś to połowa taboru. Wśród autobusów zniknęły m.in. ikarusy. Zrobiliśmy milowy krok. Kolejne zmiany będą wynikały z tego jak zmienia się przestrzeń miejska. Np. teraz remontujemy ul. 11 Listopada, by połączyć przystanek tramwajowy z autobusowym i ułatwić przesiadki. Takich inwestycji będzie więcej. Pewnie dziś Warszawa nie jest miastem w stu procentach przystosowanym dla transportu publicznego, ideałem pewnie też nigdy nie będzie. Ale stopniowo, krok po kroku, usuwamy bariery, które temu przeszkadzają. Ale to praca na lata. Na takim dużym okręcie, jakim jest Warszawa, zrobienie nagłego zwrotu jest niemożliwe.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Przestrzeń

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Redakcja/inf. pras. 09 września 2023

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

Zobacz również:

Świnoujście: 800 tys. pojazdów w tunelu przez dwa miesiące

Przestrzeń

Świnoujście: 800 tys. pojazdów w tunelu przez dwa miesiące

Elżbieta Pałys 03 września 2023

Świnoujście. Otwarcie tunelu w drugiej połowie czerwca

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Prace fundamentowe na ostatniej prostej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Przestrzeń

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Redakcja/inf. pras. 09 września 2023

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

Zobacz również:

Świnoujście: 800 tys. pojazdów w tunelu przez dwa miesiące

Przestrzeń

Świnoujście: 800 tys. pojazdów w tunelu przez dwa miesiące

Elżbieta Pałys 03 września 2023

Świnoujście. Otwarcie tunelu w drugiej połowie czerwca

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Prace fundamentowe na ostatniej prostej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5