Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa. Szczegóły car–sharingu. Gdzie, za ile, co z ubezpieczeniem?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Warszawa. Szczegóły car–sharingu. Gdzie, za ile, co z ubezpieczeniem?
fot. Pava, lic. CC 3.0car-sharing w Padwie
Zarząd Dróg Miejskich opublikował dokumenty przetargowe dotyczące postępowania koncesyjnego na uruchomienie systemu car-sharingu w stolicy. Ma ruszyć w połowie przyszłego roku. Miasto nie zapłaci za usługę ani złotówki, bo koncesjonariusz będzie zarabiał na wypożyczeniach. A zarobić może sporo, bo wartość zamówienia określono na ponad 5,2 mln euro.

Zamawiający na razie przedstawił swoje wymagania w zarysie, bo szczegóły systemu będzie negocjował z firmami które zgłoszą się w postępowaniu. Dzięki temu dowie się na co firmy są gotowe i jakie rozwiązania są technicznie możliwe. Dopiero po negocjacjach powstanie konkretny opis całego systemu. Ale już teraz wiadomo, czego Warszawa chce.

Koncesja ma obowiązywać minimum cztery lata, maksimum osiem lat. Zakłada, że pojazdów będzie od 300 do 500. Samochody mają mieć napęd elektryczny, hybrydowy lub zwykły ale spełniający normę emisji spalin Euro 6. Może to być też miks tych trzech rodzajów napędu. Na początku wszystkie samochody musza być nowe. W czasie trwania koncesji wymieniane na nowe mają być te, które przejadą 100 tys. km, lub skończą cztery lata. Na każdym musi się znaleźć symbol operatora, ale po bokach, na powierzchni nie mniejszej niż 200 cm2 powinny się znaleźć herb Warszawy, lub warszawskie logo promocyjne.

W każdym momencie w użyciu (czyli w ruchu i gotowych do wypożyczenia) powinno być co najmniej 90 proc. pojazdów w systemie. Jeśli przez trzy miesiące operator nie będzie w stanie zapewnić 90 proc. samochodów, będzie to podstawą do zerwania umowy. We flocie muszą być samochody różnych typów, choć nie wyszczególniono jakich. Jeden procent musi być przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dodatkowo ZDM zastrzega, że jedna czwarta samochodów powinna być przystosowana do zorganizowania car–sharingu stacjonarnego, z wyznaczonymi miejscami postoju.

Car–sharing ma być dostępny na Mokotowie, Ochocie, Pradze Południe i Pradze Północ, w Śródmieściu, na Woli i Żoliborzu. To minimalny obszar, choć w trakcie negocjacji może zostać powiększony.

Użytkownicy powinni mieć możliwość wypożyczenia samochodu przez mobilną aplikację, przez internet, a także telefonicznie, przez całodobową infolinię. Samochody będzie można zarówno rezerwować z wyprzedzeniem, jak i wypożyczyć pojazd stojący na ulicy. Usługa ma być dostępna dla każdego, a rejestracja bezpłatna, lub pieniądze pobierane przy rejestracji powinny być potem do wykorzystania przez użytkownika w trakcie jazdy. ZDM nie przewiduje żadnych minimalnych limitów jeśli chodzi o czas jazdy i odległość.

Poza opłatą za użytkowanie warszawiacy nie będą ponosić żadnych innych opłat, w tym za paliwo, ubezpieczenie, naprawy, wymianę oleju, opon, itp. Na koncesjonariuszu spoczywa ubezpieczenie OC i NW aut w systemie.

O warszawskim car-sharingu przeczytasz tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ

Komunikacja

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ

Witold Urbanowicz 10 grudnia 2018

Rusza car-sharing w Poznaniu

Komunikacja

Rusza car-sharing w Poznaniu

Redakcja 26 września 2017

W oczekiwaniu na warszawski carsharing. Ma ruszyć do końca roku

Mobilność

Zobacz również:

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ

Komunikacja

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ

Witold Urbanowicz 10 grudnia 2018

Rusza car-sharing w Poznaniu

Komunikacja

Rusza car-sharing w Poznaniu

Redakcja 26 września 2017

W oczekiwaniu na warszawski carsharing. Ma ruszyć do końca roku

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5