Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-12-10 12:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Car sharing elektryczny. Panek wprowadza smarty EQ
fot. WU
Firma Panek Car Sharing rozszerza swoją ofertę o samochody elektryczne. Od dzisiaj użytkownicy mają do dyspozycji smarty EQ. W najbliższych dniach liczba dostępnych aut wzrośnie do 1111. Na przyszły rok Panek zapowiada kolejne auta, w tym kultowego malucha, oraz rozszerzenie oferty o nowe miasta.

Firma Panek zaczynała od 300 aut udostępnianych użytkownikom, a na dniach wartość ta wzrośnie do 1111. Trzon floty stanowią auta Toyota Yaris (1000), oprócz tego sto Corolli, jeden Polonez, a od dzisiaj także elektryczne smarty EQ. – Rozszerzamy usługę i wprowadzamy samochody elektryczne – mówi Maciej Panek, prezes firmy. – Obecnie największą wadą są baterie o słabej pojemności. Czy w związku z tym powinniśmy negować auta elektryczne? Uważamy, że nie – to dopiero początek, chcemy w tym uczestniczyć – wskazuje Panek.

Jak zostać elektromobilistą


Samochód, oferowany przez koncern Daimlera, wyposażony jest w silnik o mocy 82 koni mechanicznych i automatyczną skrzynię biegów. Producent mówi o ok. 160-kilometrowym zasięgu, ale Panek realnie ocenia jego zasięg w ruchu miejskim na 100-110 km. To zupełnie wystarcza do jazdy po mieście – klienci podczas wypożyczenia wykonują średnio 30-50 km. Koszt wynajęcia to 0,70 zł za każdą minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. – To nie będzie tylko postawienie aut. Chcemy też uczyć ludzi jak zostać elektromobilistą – tym bardziej, że w Polsce nie jest to łatwe – mówi Maciej Panek. Dzieli się też radami jak zwiększyć zasięg aut – m.in. płynna jazda, bez gwałtownego hamowania, wyłączenie klimatyzacji i radia, gdy nie są nam potrzebne, wcześniejsze planowanie optymalnej trasy, używanie trybu eco z rekuperacją energii, sięganie wzrokiem dalej, by dobrze widzieć otoczenie trasy.

Dostępne będą samochody, które mają baterię naładowaną w co najmniej 21%. Generalnie klienci powinni zakończyć wynajem, gdy pozostaje mniej niż 10% baterii, które pozwalają jeszcze na przejechanie kilkunastu kilometrów. Następnie klienci mają wybór: albo mogą pozostawić samochód w bezpiecznym miejscu, albo oddać do podładowania – wówczas użytkownik może liczyć na bonus finansowy do wykorzystania przy kolejnej jeździe.

Więcej aut i więcej miast

Panek zakłada znaczne rozszerzenie usługi w przyszłym roku. – Dziesięć aut elektrycznych to nie jest dużo, ale zaczynamy od czegoś, by się uczyć razem z użytkownikami. W 2019 r. flota aut zwiększy się o 500-1000 aut, choć nie mogę zdradzić na razie jakie i z jakim napędem. Pojawią się też inne miasta – mówi prezes. W liczbie tej kryją się też ciekawostki motoryzacyjne. – Wprowadziliśmy już Poloneza, by klienci mogli zapoznać się z historią polskiej motoryzacji. Niedługo dołączą do tego mały Fiat i Fiat 125p – zapowiada Maciej Panek.

W tej chwili Panek chwali się 50 tys. zarejestrowanych użytkowników. – Gęstość jest najważniejszą miarą dobrej strefy. Zdecydowaliśmy się maksymalnie zagęścić strefę – mówi Leszek Leśniak z Panka. Ponadto do Warszawy dołączono wiele miejscowości z jej otoczenia, jak Legionowo, Marki, Pruszków, Ożarów Mazowiecki czy Ząbki.

Druga strefa ze stoma autami funkcjonuje w Lublinie. – To dodatkowa strefa, co oznacza, że można swobodnie przemieszczać się między Lublinem a Warszawą czy warszawskimi lotniskami – wyjaśnia Leśniak. – To tzw. linia one-way. To pierwsza tego typu usługa w Polsce. Wypożyczamy pojazd w Lublinie i zostawiamy w Warszawie – dodaje Maciej Panek.


fot. WU

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Vozilla kończy rok

Komunikacja

Wrocław. Vozilla kończy rok

jd/inf. pras. 30 listopada 2018

Wiedeń: To samochód jest problemem

Przestrzeń

Wiedeń: To samochód jest problemem

Łukasz Malinowski 01 sierpnia 2018

Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing

Mobilność

Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing

Jakub Dybalski 26 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5