Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Ruszył przetarg na budowę kładki przez Wisłę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-10 10:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Ruszył przetarg na budowę kładki przez Wisłę
mat. UM Warszawa
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił zapowiadany przetarg na budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę na wysokości ul. Karowej. Obiekt powstanie w ciągu ponad dwóch lat.

Przedmiotem zamówienia jest budowa zapowiadanej kładki pieszo-rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu. – Warszawa stara się łączyć rzeczy pozornie sprzeczne. Warszawa rozwija się w sposób nieprawdopodobny, jest dużo miejsc aktywności społecznych. Przychodzi moment, kiedy trzeba je zszyć. Zbudujemy jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata – będzie liczył ok. 500 m – mówił niedawno Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. 

Obiekt o długości 452 m powstanie w osi Karowej i Okrzei. Kładka będzie miała zmienną szerokość – od 6,9 m do 16,3 m, z miejscami spoczynku i tarasami wypoczynkowymi. Infrastruktura rowerowa nie będzie oddzielona od pieszej. Wizualizacje tutaj.

Termin składania ofert mija 15 czerwca. O wyborze zdecydują cena (50%), doświadczenie techniczne – długość całkowita obiektu (8%), doświadczenie techniczne – rozpiętość teoretyczna przęsła (20%), gwarancja (20%), komunikacja społeczna (2%). Na realizację przeznaczono 826 dni, czyli ponad dwa lata. Piesi i rowerzyści mają skorzystać z obiektu "najpóźniej wiosną 2024 r.". Na razie przetarg pojawił się w dzienniku urzędowym UE, zamawiający nie opublikował jeszcze specyfikacji zamówienia.

W 2016 r. władze Warszawy zdecydowały się na realizację nowej kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę, która miałaby powstać w osi ulicy Karowej. Rozpisano międzynarodowy konkurs, który w 2017 r. wygrała firma Schuessler-Plan Inżynierzy. Wygrała przeprawa o dosyć prostej – względem innych propozycji – formie. Przygotowania dłużyły się, na przeszkodzie stały też kwestie uzgodnień i finansowe. Ostatecznie jednak w marcu władze Warszawy potwierdziły wolę realizacji kładki.

Koszt kładki, jak podawały w marcu władze miasta, szacowany jest wg kosztorysu na ok. 180 mln zł. W marcu w budżecie miasta zarezerwowano pierwsze środki na przetarg.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5