Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Pierwsza podpora kładki przez Wisłę gotowa

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
03-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsza z siedmiu podpór mostu pieszo-rowerowego na Pragę jest gotowa. Niebawem wykonawca zacznie stawiać filar następnej. Po stronie praskiej rozpoczął już budowę pirsu, czyli połączenia między lądem a mostem pontonowym, do którego cumować będą barki z dźwigami i holownikami.

Budowa mostu idzie bardzo sprawnie. Od marca, kiedy zaczęły się prace zasadnicze, wykonawca (firma Budimex) przeprowadził już palowanie i wbił w ziemię oraz pogrążył w dnie rzeki stalowe grodzice. To elementy, które stanowią podstawę posadowienia obiektu. Zostały ulokowane w miejscach, gdzie będą znajdowały się podpory przeprawy – cztery lądowe i trzy rzeczne. Podpory będą oparte o 183 pale. 160 z nich wbito (101 w dno Wisły, 59 na lądzie), a 23 wwiercono (przy przyczółkach przyszłego mostu).

Następnie Budimex zaczął instalować grodzice i do końca maja wbił i pogrążył ponad 300 z zaplanowanych 584. Jako pierwsze w komplecie ulokowano te przy jednej z trzech podpór na wybrzeżu praskim i na niej już pod koniec maja stanął pierwszy filar. Do budowy tej podpory użyto prawie 11 ton stali zbrojeniowej i 120 m sześc. betonu.

Każda podpora będzie składać się z trzech fragmentów. To tzw. korek betonowy, fundament i filar. Dwa pierwsze elementy służą osadzeniu podpory w ziemi. Obecnie prace skupiają się głównie na budowie podpory P5, czyli trzeciej gruntowej po stronie Pragi, ale zaplanowanej bliżej Wisły. Budimex wykonał już korek, a także zabetonował fundament. Do jego zbrojenia zużył prawie 33 tony stali, którą zalał 250 m sześc. betonu. Teraz przygotowuje zbrojenie pod filar – wykorzysta 18 ton stali. Następnie ją zabetonuje (wyleje 190 m sześc. betonu), co planuje na 20-22 czerwca.


Na prawym brzegu rzeki wykonawca działa również przy podporze oznaczonej jako P7, która połączy most z lądem przy ul. Wybrzeże Szczecińskie. Ostatniego dnia maja rozpoczął prace zbrojarsko-ciesielskie fundamentu tej podpory. W najbliższych dniach mają się zakończyć, a ich zwieńczeniem będzie betonowanie. Na tak przygotowanej podstawie stanie filar przyczółku przeprawy.

Ponadto po stronie Pragi Budimex zaczął przy brzegu budować pirs. To pomost, który połączy ląd z przyszłym mostem pontonowym. Pirs umożliwi wjazd na most pontonowy pojazdom z budowy, zaś do samego mostu cumowane będą barki z dźwigami i holownikami. Ułatwi to wykonawcy prowadzenie na wodzie robót związanych z budową filarów podpór rzecznych P2, P3 i P4. Obecnie trwa pogrążanie grodzic przy podporach P3 i P4. Przy podporze P2 zainstalowano wszystkie przewidziane 72 grodzice – wykop jest już nimi obudowany i czeka na dalsze pogłębienie, a następnie na żelbet.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

inf. pras. ZDM Warszawa 11 września 2023

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Mobilność

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2022

Warszawa: Kładka przez Wisłę bez odwołań. Bliżej umowy

Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca kładki przez Wisłę. Za 120 mln zł

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

inf. pras. ZDM Warszawa 11 września 2023

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Mobilność

Warszawa. Rośnie most pieszo-rowerowy na Pragę

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2022

Warszawa: Kładka przez Wisłę bez odwołań. Bliżej umowy

Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca kładki przez Wisłę. Za 120 mln zł

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5