Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Po przebudowie pl. Defilad centrum bez autobusów dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Po przebudowie pl. Defilad centrum bez autobusów dalekobieżnych
fot. Jakub Dybalski
Planowana przebudowa placu Defilad i realizacja tzw. placu Centralnego oznacza, że z centrum zniknie prowizoryczny dworzec busów i autobusów podmiejskich. – Nie ukrywaliśmy, że funkcja komunikacyjna tego placu jest tymczasowa. Miejsca na autobusy w tej części miasta nie ma – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Stolica zamierza przebudować zaniedbany i niezagospodarowany plac Defilad przed Pałacem Kultury i Nauki. W konkursie architektonicznym wybrano pięć różnych prac, na bazie których – po konsultacjach z mieszkańcami – zostanie wybrana docelowa koncepcja zagospodarowania terenu.

Na razie sporą część placu, przed trybuną honorową, zajmuje plac postojowy z zaimprowizowanym dworcem autobusowym, skąd odjeżdża szereg busów i autobusów dalekobieżnych. Od jakiegoś czasu z tego miejsca w części kursów korzysta też Polski Bus. Wszystkie autobusy będą musiały stąd jednak zniknąć. – Nie ukrywaliśmy, że funkcja komunikacyjna tego placu jest tymczasowa. Miejsca na autobusy w tej części miasta nie ma – podkreśla Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Miasto nie planuje realizacji zastępczego dworca w centrum. – Mamy w Warszawie zbudowane dworce autobusowe – z północnej strony przy stacji metra Młociny, Dworzec Zachodni, Dworzec Wschodni. To są miejsca, gdzie powinna odbywać się dalekobieżna komunikacja autobusowa. Nigdy nie kryliśmy tego w naszej strategii – mówi Olszewski. – Wszsytkie węzły są bardzo dobrze skomunikowane z centrum miasta komunikacją szynową. Są dostosowywane do tego, by nie tylko pełnić funkcje dworców komunikacji miejskiej – podkreśla wiceprezydent. ZTM pracuje teraz nad koncepcją Dworca Południowego przy Wilanowskiej. Węzeł przesiadkowy z komunikacją dalekobieżną ma powstać także na zachodnim krańcu II linii metra.

W okolicach połowy przyszłego roku miasto zamierza złożyć wniosek o pozwolenie na budowę. – Pierwsze prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w 2018 r. – mówi Olszewski. – Realizacja placu będzie sprzężona z budową parkingu podziemnego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej i teatru TR Warszawa. Łącznie realizacja tej inwestycji pochłonie ponad 600 mln zł. Dla kolejnych władz Warszawy będzie to jedna z najważniejszych inwestycji, jeżeli chodzi o miejską przestrzeń i transformację serca Warszawy – dodaje wiceprezydent.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5