Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: PLK zapowiadają przetarg na przebudowę torów z Wawra do Otwocka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf,. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Trwa przebudowa torów od Warszawy Wschodniej do Wawra. W przygotowaniu jest kolejny odcinek od stacji Warszawa Wawer do Otwocka. Dzięki inwestycji możliwe będzie rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i aglomeracyjnego,

PLK SA modernizują odcinek od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer. Budowane są dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer, co umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Dzięki temu na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Prace do końca roku

Na linii prowadzone są roboty przy budowie łącznie pięciu nowych przejść podziemnych, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w sąsiedztwie linii kolejowej. Trwają prace na stacji Warszawa Wawer, gdzie przebudowywane jest także istniejące przejście, które ujęte jest w gminnej ewidencji zabytków. Widać już nowy peron przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. Budowane jest przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody ułatwią dostęp na wiadukt.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska peron jest przebudowywany. Remontowana jest także wiata przystankowa oraz powstanie nowa kładka nad torami, która zostanie wyposażona w windy. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej, na którym wyświetlane będą informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Ponadto między przystankiem Warszawa Olszynka Grochowska a Warszawa Gocławek wybudowane zostaną przejścia do rezerwatu Olszynka Grochowska.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska w budowie jest nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie także system informacji pasażerskiej. Obiekt zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i kliniki.
Zakończenie zasadniczych prac na odcinku od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer zaplanowane jest do końca bieżącego roku. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych, a wykonawcą jest Trakcja.

W przygotowaniu odcinek Wawer – Otwock

PKP PLK przygotowują się do przebudowy ostatniego odcinka linii do Lublina – między Wawrem a Otwockiem. Dla projektu opracowana została już dokumentacja projektowa. Obecnie pozyskiwane są niezbędne decyzje środowiskowe (ich zakończenie planowane jest do końca 2023 r.) Na przełomie I/II kwartału 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowalnych dla tego odcinka.

W ramach prac planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego. To ważna część inwestycji, gdyż pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, a tym samym zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.

Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w pobliżu linii kolejowej – inwestycja obejmuje budowę łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych, w 6 lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowę jednego na stacji Warszawa Falenica.

Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Warszawa Falenica, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Otwock Świder. Zostaną na nich wybudowane przejścia podziemne, które zapewnią bezpieczną komunikację na perony. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. O przyjazdach i odjazdach pociągów informować będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach.

Wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą komunikację drogową zapewnią cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania – w Falenicy, Radości, Józefowie oraz na ul. Werbeny – Brucknera (pogranicze Warszawy i Józefów).

Inwestycja na odc. Warszawa Wawer – Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego FENiKS w latach 2025-2027. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawa a Lublinem szacowany jest na 90 minut.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia kończy węzeł Karwiny

Przestrzeń

Gdynia kończy węzeł Karwiny

Dorota Matejczyk-Waletko/gdynia.pl 13 listopada 2023

Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?

Komunikacja

PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do lotniska Modlin

Przestrzeń

Do Pyrzowic z PKP Intercity? Jest taka szansa

Komunikacja

Do Pyrzowic z PKP Intercity? Jest taka szansa

Jakub Rösler 27 października 2023

Zobacz również:

Gdynia kończy węzeł Karwiny

Przestrzeń

Gdynia kończy węzeł Karwiny

Dorota Matejczyk-Waletko/gdynia.pl 13 listopada 2023

Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?

Komunikacja

PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do lotniska Modlin

Przestrzeń

Do Pyrzowic z PKP Intercity? Jest taka szansa

Komunikacja

Do Pyrzowic z PKP Intercity? Jest taka szansa

Jakub Rösler 27 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5