Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa myśli nad jedną kartą do wszystkich usług

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa myśli nad jedną kartą do wszystkich usług
Fot. ZTM Warszawa
Warszawa prowadzi dialog techniczny, którego celem jest pozyskanie informacji o możliwościach technologicznych i funkcjonalnych wdrożenia systemu zintegrowanej karty miejskiej. – Podejście jest holistyczne – nie chodzi tylko o rozwiązanie dla transportu, ale generalnie kartę usług miejskich z dostępem także do innych zasobów miasta – mówi Grzegorz Wojtenko, prezes polskiej firmy MCX Systems, która – obok europejskich i światowych gigantów informatycznych – została zaproszona do rozmów.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Warszawa prowadzi dialog techniczny związany z wprowadzeniem zintegrowanej karty miejskiej. W procesie tym uczestniczy firma MCX Systems, która na swoim koncie ma wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania w postaci możliwości opłacenia przejazdu poprzez zbliżenie karty płatniczej do kasownika, bez nośnika pośredniego, jakim jest bilet. Jakie możliwości daje państwu udział w tym postępowaniu?

Grzegorz Wojtenko, prezes MCX Systems:
Na pewno Warszawa, jako organizator tego dialogu, badała rynek pod kątem wartościowych dla siebie partnerów na etapie budowania koncepcji. Jesteśmy zadowoleni, że zostaliśmy zaproszeni, obok tak wielkich firm, do wzięcia udziału w tym procesie. Dla nas to potwierdzenie, że poprzez różne wiele naszych działań – wdrożenie w Świebodzicach, udział w branżowych konferencjach i kongresach – zostaliśmy dostrzeżeni, mamy wiedzę merytoryczną i możemy być partnerem.
Cieszymy się, że Warszawa podejmuje kolejny krok, czyli przymierza się do zmiany systemu. Podejście jest holistyczne – nie chodzi tylko o rozwiązanie dla transportu, ale generalnie kartę usług miejskich z dostępem także do innych zasobów miasta. To narzędzie, które będzie wspomagało samych warszawiaków, jak i osoby przyjezdne oraz turystów. Karta to tak naprawdę nazwa historyczna – my jesteśmy za takim rozwiązaniem, w którym będzie można swój nośnik – kartę płatniczą zbliżeniową, telefon z NFC – zarejestrować w systemie.

Projekt jest bardzo duży. Jego pełne wdrożenie to perspektywa kilku lat. Jak sądzę, będzie to realizowane etapami. Chodzi o to, żeby proces odbywał się optymalnie pod kątem komfortu użytkowników, migracji danych czy wymagań ekonomicznych. Myślę, że część infrastruktury istniejącej w transporcie może być nadal wykorzystywana w nowej koncepcji.

Jakimi rozwiązaniami MCX Systems chce się podzielić z Warszawą?


Chcemy pomóc przygotować system od takiej strony, żeby rzeczywiście spełniał on wymagania samych warszawiaków, jak i miasta. Dzielimy się naszą wiedzą, doświadczeniem z wdrożeń, a także z tego, co też sami uczymy się od branży w Polsce i zagranicą. Dla nas najważniejsze jest aby projekt uwzględniał trendy, technologie, potrzeby wszystkich użytkowników. Wierzymy, że mając odpowiednie produkty, będziemy mieli szansę nawiązać pozytywną walkę konkurencyjną w postępowaniach na wybór dostawcy.

Jakie główne korzyści nowy system mógłby przynieść dla pasażerów?

Pierwsza i podstawowa rzecz to prostota. Będąc pasażerem, nie muszę zastanawiać się, czy wziąłem dedykowaną kartę – na 100% mam ze sobą albo telefon, albo kartę płatniczą zbliżeniową (w Polsce ponad 90% kart to zbliżeniówki), które wystarczy, że zbliżę do kasownika. W przypadku biletu okresowego nie muszę iść do żadnych specjalnych punktów, mogę go doładować poprzez aplikację w telefonie. Ponadto system taryfikacyjny będzie mi pomagać wybrać optymalną taryfę z mojego punktu widzenia – per saldo powinienem więc zapłacić mniej. Inteligentny system pod koniec dnia czy tygodnia będzie w stanie sam wyliczać najlepszą, najniższą opłatę za usługi, dając też możliwość promocji odpowiednich zachowań. Ponadto, dzięki wprowadzeniu wielu informacji do systemu centralnego i wykorzystaniu nośników jako bezpiecznych identyfikatorów, będziemy mieli możliwość synergicznego zarządzania informacją przychodzącą z różnych kanałów, w których występujemy jako konsument, pasażer i użytkownik biblioteki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5