Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Kto poprawi informację pasażerską w Swingach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-03-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Kto poprawi informację pasażerską w Swingach
fot. WU
Swingi stały się chlubą Tramwajów Warszawskich, pozwalając na wycofanie z ruchu najstarszych pojazdów. Nowoczesne tramwaje wyposażone są rozbudowany system informacji pasażerskiej, który jednak charakteryzuje się pewnymi mankamentami. Przewoźnik i producent przerzucają się odpowiedzialnością za usunięcie nieprawidłowości.

Tablice LCD w Swingach pozwalają na dynamiczne przekazywanie treści wraz z określaniem faktycznego położenia tramwaju na trasie. Nie wszystko działa jednak należycie. Błędy dotyczą m.in. rozjeżdżających się względem rzeczywistości zapowiedzi, źle podpisanych ulic (np. Czumy i Synów Pułku zamiast Powstańców Śląskich), wyświetlania przystanków technicznych, nieobsługujących pasażerów (podwójne Stare Świdry na trasie "dwójki"), braku zapowiedzi wewnątrz o kursie skróconym czy końcu trasy. Zastrzeżenia budzi też informacja zjazdowa, która jest niezgodna z wymaganiami ZTM-u. Nadal pojawia się nic niemówiące pasażerowie np. "ZET Praga" (bez napisu "zjazd do zajezdni"). Problem stanowi również informacja w przypadku awaryjnej zmiana trasy. Od dłuższego czasu nie udaje się tych mankamentów usunąć.

Z nieprawidłowości zdaje sobie sprawę Zarząd Transportu Miejskiego. Ostatnio brak należytej informacji wymusił podział linii 17 z wariantami tras (krótszym i dłuższym) na dwie osobne linie z oddzielnymi liniami. - W związku z tym, że zarówno ZTM, jak i Tramwaje Warszawskie chcą swoim pasażerom zaoferować najwyższą jakość świadczonych usług, również w zakresie informacji pasażerskiej w tramwajach, ZTM i TW podjęły działania zmierzające do usprawnienia działania systemu informacji pasażerskiej w tramwajach Swing - zapewnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. Jak dodaje, są prowadzone rozmowy między organizatorem a przewoźnikiem oraz między przewoźnikiem i producentem. - Liczymy na to, że działanie systemu zostanie jak najszybciej usprawnione dla dobra pasażerów - mówi Igor Krajnow.

System informacji pasażerskiej oparty jest o niestosowane wcześniej przez przewoźnika urządzenia firm Novamedia i Mitron. Czy to one powodują problemy? - Spółka Tramwaje Warszawskie ma podpisaną umowę z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, nie zaś z firmą Mitron czy też Novamedia. Firmy te są podwykonawcami firmy PESA - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy przewoźnika. Nie przeszkodziło to jednak Tramwajom Warszawskim wystawić Novamedii rekomendacji.

Jak zapewniają przedstawiciele przewoźnika, spółka cały czas pracuje nad poprawą systemu informacji pasażerskiej. - Tramwaje Warszawskie dokładają starań aby wszystkie nieprawidłowości w działaniu systemu zostały usunięte przez naszego wykonawcę, tj. firmę PESA. Nie wszystkie wymagania ZTM-u były znane w momencie podpisywania umowy na 186 tramwajów. Nasza spółka współpracuje z firmą PESA, aby wszystkie wymagania ze strony ZTM-u zostały jak najszybciej wdrożone w życie, a system działał zgodnie z naszymi oczekiwaniami - zapewnia Michał Powałka.

Z tym stanowiskiem nie zgadza się jednak producent tramwajów, którego przedstawiciele sami skontaktowali się z naszą redakcją. - Takie wyjaśnienie sugeruje, że PESA spowodowała wszystkie nieprawidłowości, to teraz PESA te nieprawidłowości usunie. Tymczasem PESA odpowiada za prawidłowość działania systemu informacji pasażerskiej, natomiast nie za treść tej informacji. PESA wgrywała do taki content, jaki otrzymała i zapewne jego autorzy będą pracowali nad usunięciem z niego wszelkich nieprawidłowości - zaznacza Michał Żurowski, rzecznik PESY.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5